GÅRDAGENS PASS MED BÅDA HÄSTARNA

Igår red jag båda hästarna. Först red jag Feeri och hon var såå duktig! Hon gick i bra form typ 95% av hela passet och hon var så fin. I traven gjorde vi skänkelvikningar och hon gjorde det helt klockrent, likaså i skritten men det brukar hon göra. Hon trivs verkligen bra med pelhamet och det känns som att hon tycker att det känns stabilt och tryggt och jag håller verkligen inte hårt i henne. Jag håller bara ett lätt stöd i handen hela tiden. Hon skötte sig verkligen bra och hon hade ju vilat 2 dagar innan också men det märktes inte ens. Duktiga häst <3
 
Sen red jag Fargo direkt efter och det var lite mer mer jobb med honom. Han bråkade litegrann och var lite tjurig men sen kom vi förbi det och i slutet slappnade han av och gick så bra! Men han fick jobba ett tag för att komma dit. Jag red lite längre tid än vad jag brukar med honom men ibland måste man ju pressa honom lite längre för att han ska få upp konditionen osv. Han var helt genomsvettig efteråt och vi måste verkligen raka honom igen, typ i helgen för hans päls har växt ut ganska mycket igen och han svettas ju så lätt också. Måste bara hitta en maskin att låna först.
 
Men jag är verkligen nöjd med båda hästarna igår och de jobbade på väldigt bra. Jag pressade även Feeri lite mer och travade mer så hon blev faktiskt lite svettig vilket hon nästan aldrig blir. Efter stallet igår så firade vi mamma eftersom hon fyllde år igår så det blev god mat och tårta! Det var trevligt och det blev en del skratt också. Dock gick jag och la mig liiite för sent... Men, men, så är det ibland. Idag ska jag rida Feeri och så ska jag rida Bellman idag och imorgon, fjordhingsten. Det ska bli roligt också för det var länge sen sist.
 
Finaste hästarna ♥♥♥ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback