OFLYT MED FEERI & PASS MED FARGO

I tisdags red jag Feeri lite på banan. Skrittade och provade att trava lite. Hon gick lite ojämnt :/ Hon tog kortare steg med höger fram men mer som hon var stel än halt. Så hon har vilat nu ons-tors. Jag har smörjt henne med liniment på högersida av bogen. Igår red jag ett riktigt pass på Fargo för första gången på länge. Han bråkade så mycket. Han lyfte fram, sen bak, bara fram och i traven så stannade han och kastade rumpan inåt och sparkade... Men jag tror han höll på för att han tyckte det var jobbigt och för att han inte fick som han ville. När jag skulle trava så travade han i galopptakt fram samtidigt som han gick i passgång/tölt så han travade inte ens normalt igår... Men han hade mycket energi och gick jättefint i skritten iaf!
 
Idag red jag honom igen på banan för jag tänkte att han skulle få tänka lite sen igår och förhoppningsvis sköta sig bra idag. Han bråkade 1 gång i skritten men inget annars! Han travade normalt och en del i superfin form! Han känns såå fin i traven när han går i form och han har ett så speciellt steg så det känns lite speciellt att rida honom. När han väl går fint så finns det liksom ingen bättre känsla än det. 
 
Jag ryktade Feeri ordentligt idag, oljade hovarna och klippte manen. Hon tyckte det var skönt för hon stod och andades så tungt och blundade. Imorgon ska jag kolla hur hon går och kanske prova att rida henne lite och se. Det är så tråkigt för det känns som jag inte kommer någonstans med Feeri just nu för det bara händer nya saker hela tiden :(
 
Imorgon har jag studiedag så jag är ledig. Mamma och jag ska åka en sväng till Norrköping för att köpa hästfoder bl.a. Sen blir det stallet på dagen förhoppningsvis så man kanske för en gångs skull hinner hem och kan se Idol. Hinner aldrig hem till det annars, haha. 
 
Asså en sak som jag tycker är konstigt... Senaste tiden när jag har lagt ut saker på insta och fb så är det typ ingen som gillar eller kommenterar. Haha, jag tycker bara det är konstigt för folk brukar gilla mina saker men inte längre tydligen... Kanske lägger ut saker för ofta? Jag vet inte. 
 
Fargos snygga outfit igår och idag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback