UPPDATERING! - 9 MAJ

Nu var det väldigt längesen jag skrev någonting vettigt här! Tiden bara rinner iväg och jag hinner inte med allt som jag vill hinna med, tyvärr. Vad har hänt sen senast då? 
 
Jag har haft lite problem med att rida Feeri för hon har betett sig lite konstigt och sparkat lite. Hon har blivit behandlad med laser och massage en gång. Provat att rida lite barbacka nu den senaste tiden och det har funkat bra i både skritt och trav! Igår hoppade jag henne för första gången på flera månader och hon var extremt glad och pigg! Har faktiskt aldrig sett eller suttit på en så hoppglad häst. Feeri tyckte iaf att det var väääldigt kul och det tyckte jag med! Hoppade en kombination och i slutet låg oxern på ca 70 cm och det är ju inga problem för min lilla hopphäst ;) Hon hoppade så fint och högt igår. Idag red jag ut henne i skritt och sen travade nåt varv på banan bara för att känna av henne lite och hon kändes fin! Mycket energi i den hästen alltså... Så Feeri mår bra!
 
Fargo har ju problem med ett öga och får massor av ögondroppar varje dag. Han ska få göra en laseroperation i juni så blir det förhoppningsvis bättre sen! Han är igång men inte riden så mycket för vi vet inte riktigt hur mycket han ser och så. Men tömkörning, longering och promenader funkar bra! 
 
Skolan rullar på och jag har haft mitt gymnasiearbete och jag tror att jag blev godkänd så skönt att det är över. Just nu har vi specialvecka så det är hästar och stall hela veckan, (tredje veckan i rad med bara stall nu). Sen kommer vi typ bara va i skolan vilket ska bli skönt. Idag har några ridit för Lotta Björe och så ska dem hoppa för henne på onsdag och sen ska vi andra rida dressyr tors-fre! Det ska bli kul:) Har inte så mycket rester i skolan vilket är skönt, bara 2 st i svenska. Så har jag hästskötarexamen nästa torsdag vilket jag är sjukt nervös för och rädd att jag inte kommer klara den... 
 
Imorgon är det EXAKT en månad till studenten... Tror att det kommer bli sjukt kul med studentveckan och allt men vet inte riktigt hur det kommer bli efter studenten vilket inte känns lika bra... Har sökt några jobb men inte fått några besked. Så livet är lite oklart just nu vilket känns jobbigt när man är en planerare som vill ha koll på allt!
 
Kommer bli lite svårt att hinna med Feeri precis där innan studenten också så om någon vill hjälpa mig med henne då så är ni välkomna! 
 
Förresten så har jag lyckats gått ner 20 kg också! √
 
Kan även tillägga att min pollenallergi är så fruktansvärt jobbig och har varit det i säkert 2 veckor snart och jag håller på att bli galen! Mina ögon ser ut som jag har tagit droger och mina luftvägar är helt tjocka så det är liiite jobbigt. Vilket leder till att jag t.ex. inte kan träna utomhus som jag vill göra... :(
 
På onsdag har jag & Feeri våran 4-årsdag ♥♥♥
 
Precis så jag känner nu... Hahah!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback