PROBLEM SOM VANLIGT :'(

Jag känner mig fortfarande så kluven angående Feeri. Alltså jag ska ha kvar henne men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med henne... Hon beter sig på ett sätt som hon aldrig har gjort förut. När man rider på banan så sparkar hon ganska mycket men efter ett tag ger hon sig och går superbra. Förutom härromdagen då hon nästan kasta av mig.. När man rider ut så får hon ryck och typ studsar och är påväg att ställa sig vilket inte känns bra då jag vet att hon inte är så smidig så om hon skulle ställa sig skulle hon antagligen gå omkull och göra sig illa.. Så senast jag skrittade ut så hade jag graman på henne som säkerhet (höll ej hårt). Då snubblade hon till en gång och var nere på knä och nästan la sig. Så har hon aldrig snubblat ute förut :( Jag trodde hon skulle lägga sig på mig. Så det kändes ju inte så bra... 
 
Förra veckan fick hon nya skor och hon blev behandlad med massage, laser och spiktäcke (heter det så?). Hon hade inte direkt något större fel. Hon har fått en NY sadel som ligger mycket bättre än den förra. Jag ger henne ett tillskott som heter "stroppy mare" och hon får B-vitamin. Så varför går det inte bättre än vad det gör? :'(
 
Våran resa SKA INTE sluta så här! Men jag blir så ledsen för gång på gång är det något som är fel och jag vet inte vad det är och jag vet inte vad jag ska göra. Det känns verkligen som att jag har provat ALLT nu. Varför kan hon inte bara bete sig som hon brukar och sluta med sparkandet och hennes trix hon gör? Visst att hon går i passgång/tölt i traven ganska mycket men tusen gånger hellre att hon gör det än att hon håller på och sparkar som hon gör nu :( 
 
Men samtidigt tänker jag att om hon har väldigt ont någonstans så borde hon ju inte sluta sparka efter ett tag? För när man har hållt på ett tag så slutar hon oftast sparka och kan gå avslappnat och i form. Det borde hon ju inte göra om hon har ont? 
 
Annars så beter hon sig som vanligt och är glad, pigg och lite jobbig (som vanligt alltså ;). Hon älskar att jobba, som när jag tömkör och longerar, det tycker hon är roligt och hon är väldigt arbetsvillig. När man ska hoppa henne så är hon så pigg och lycklig så det blir nästan farligt för hon är så taggad. Alltså är det ju inget fel på humör i övrigt men just det där i ridningen är så konstigt och jag håller på att bli tokig (!!).
 
Jag vill ha kvar Feeri för att hon är hon och det finns bara en av henne men ridmässigt så vill jag ha en annan häst för jag får inte ut det jag vill av ridningen på henne och jag vill ju såklart träna och bli bättre för det är roligt. Men nu har jag Feeri och har inte möjlighet att skaffa någon annan så jag lägger min egen ridning åt sidan för att ha kvar henne och träna henne. Hon betyder ändå allt för mig så skulle aldrig lämna bort henne om jag inte var tvungen ♥
 
Men jag vill att hon ska sluta med det hon håller på med så att vi kan komma framåt igen!!
 
Min älskade, älskade bästa vän/häst/soulmate ♥♥♥ Det finns ingen som du!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback