ALLA RESOR HAR SITT SLUT

Jag har funderat på det här under en längre tid nu men jag har fortfarande inte riktigt kommit på något svar än. Det känns som om jag sitter fast i en ond cirkel och inte kan komma ur den. Det är helt enkelt inte samma sak med Feeri längre som det brukade vara. Efter den långa skadan hon hade i nästan ett år så har vi aldrig kommit tillbaka efter det. Hon är inte samma häst som hon var innan det hände. Jag har haft mycket problem med henne under mer än ett halvår nu, mest i ridningen. Hon blir ofta tjurig och vill liksom inte bara. Vi har varit hos veterinären och det är inget fel med henne fysiskt, jag fick beröm för hur fin hon var i kroppen. Men vi sitter fast helt enkelt och kommer ingenstans. Och helt ärligt så gör det mig väldigt ledsen och jag märker på Feeri att det även gör henne ledsen.
 
95% av de gånger jag jobbar henne genom att longera, tömköra eller rida så slutar det alltid med att jag är arg, ledsen och frustrerad. Det har med tiden gjort att mitt intresse inte heller är lika stort längre för det är sällan det gör mig glad att jobba Feeri för vi kommer aldrig framåt. All tid, pengar, kämpande, svett, blod och tårar under dessa snart 5 år känns som om det nästan har varit bortkastat. Vår utveckling var som bäst i början men sen har det bara gått sämre och sämre. Jag kan inte ens beskriva hur jag känner. Det känns jävligt tråkigt och det gör mig oerhört ledsen. Jag ville så gärna komma så mycket längre... Men om Feeri inte vill längre så tänker jag inte tvinga henne. Vi bara motarbetar varandra nuförtiden och det är inte roligt längre. 
 
Min situation just nu har även gjort att jag inte har råd med häst längre. Så jag vet på riktigt inte vad jag ska göra med Feeri. JAG FÅR SÅN JÄVLA PANIK. Orkar inte det här längre.
 
Jag bara väntar på att jag ska bestämma mig. 
 
Ibland kommer verkligheten ikapp en... 
 
"It hurts because it matters." - John Green 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback