HELGEN

I fredags hämtade pappa mig vid halv sex. Vi käkade pizza och kollade film, sedan hämtade vi Matilda för hon jobbade till tio och sen åkte vi till stugan i Stockholm. Var framme vid halv ett så det var hopp i säng direkt. Lördagen bestod av solning, paj, bada, fiska, grilla & film mys! Vääärldens skönaste dag kan jag säga! Sol hela dagen och varmt! Idag var vi på bryggan en stund, det var mulet men ganska varmt. Jag badade och så fiskade vi lite och sen käkade vi lite innan vi åkte hem. Var i stan vid halv fem och då åkte jag hem till pappa och åt lite rester av paj som blivit över. Sen skjutsade pappa hem mig och så åkte jag och mamma till stallet. Det var soligt och fint väder så vi red en tur. Jag tog det nya tränset på Feeri som passade jättebra och var super sött på henne! Jag jobbade henne lite i form och hon var jätteduktig. Sen vände vi och red hemmåt, travade och Feeri gick i form. Så snubblade hon och snubblade igen och helt plötsligt var vi en decimeter från marken och jag låg på marken. Vi gick omkull IGEN! Jag landade på armbågen där jag landade förra sommaren när Feeri och jag gick omkull och jag fick sy. Som tur var så fick jag bara lite skrapmärken men Feeri skrapade upp båda sina knän fram och på mulen :( Så en perfekt helg slutade illa iaf...
 
Varför har vi gått omkull två gånger? Varför snubblar hon ganska ofta? Är hon inte gjord för att kunna vara ridhäst? Är hon skadad i frambenen? Måste jag sluta rida henne? Kommer hon att hålla? Måste hon vila livet ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback