sick and tired

Red Rita idag som jag skrev att jag skulle. Det var kontrollbana som gällde, lite svårt var det. Rita är ju lite ur kondis och hon liksom "ramlade" inåt. Svår att ställa plus att jag är så van att rida Feeri eller Fargo som är minst 160 cm höga och Rita är en fjording på 150cm? Så liiite ovant också. Men gick hyffsat och vi tog oss (nästan) över hinder på 60 cm. HAHA, hon var lite tyngre än hon trodde... Så jag har även ändrat min anmälan till hopptävlingen till en gång på 60 cm eftersom Rita är lite ur form så känns det snällast och bäst för henne!
 
Jag har ju trott att pollen har börjat och det varit därför jag är snuvig och så men det har visat sig att jag är sjuk... Snorig, ont i halsen, hosta och ibland tappar jag rösten. Äsch, kör på iaf. Nästan. Vi ryktade hästarna idag och tog fina kort på dem med systemkamera som jag ska försöka lägga in i datorn snart. Sedan kommer några upp här. Sedan åkte vi hem och åt tacos. Sen har jag suttit i soffan och läst skvallertidningar i några timmar. 
 
Imorgon ska vi rida bort till ridbanan och jag ska longera Feeri lite inspänd tänkte jag och tror mamma ska rida. Sen ska jag försöka plugga lite, eller jag typ måste plugga lite tror jag. Tråkigt men tyvärr ett måste. Sen ska jag även ta det lite lugnt så jag inte blir mer sjuk. 
 
Dessutom så har jag nu verkligen bestämt mig för att tro på mig själv och det jag vill göra i mitt liv. Kämpa och alltid tro på mig själv och det jag vill göra. Jobba hårt för att nå mina drömmar. Det tänker jag göra och ingen kan stoppa mig. Jag har lite olika mål som jag ska nå - och det med ett leénde!
 
Jag bryr mig faktiskt inte om vad andra tycker om mig eller säger. Jag tror på mig själv och jag vet att jag kommer lyckas i slutändan även om inte ni kommer att göra det. Jag tänker inte sjunka till den nivån. Jag står upp för mig själv och vill ha rättvisa. Jag vet att jag är en bra människa. 
 
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback