TIPS??

Feeri började halta för en vecka sen. Då var hon svullen & varm på insidan av hasen på höger bak. Svullnaden gick ned och värmen försvann men hon ville inte böja på benet utan gick med benet rakt. Sen började hon böja benet och igår haltade hon ingenting och ingen svullnad eller värme. Idag provade jag att rida henne och då haltade hon igen. Hon haltar inte när jag går med henne. Hon har vilat en vecka alltså. Ska jag låta henne vila en vecka till utan att göra något eller borde man ringa veterinär?

Kommentarer
Kristina säger:

Du kanske är för tung för feeri.. Inget illa menat, men jag själv tycker det låter som det, alltså när hon får tyngd på ryggen som trycker ner mot hasen. Kan vara tecken på benbrott i under ben. Tyvärr är det inte bra, och jag tycker du ska ringa veterinär, omedelbart! Kram

2013-11-03 | 19:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback