180 CM HÖG HÄST & VILD FARGO

Idag var jag inte så kaxig när jag red på åby... Hästen jag red var lika hög som mig, 180 cm! Jisses vad stor den var alltså, dessutom var den lite studsig och sådär jag tog det lite försiktigt. Kom hem kl 17, åt lite och sen till stallet. Fixade Feeris box, tog in och borstade henne och sen släppte jag in henne i boxen. Sen red jag Fargo som var så pigg så jag inte ens vågade rida på långa tyglar... Igår var han också väldigt pigg när mamma red så när hon hade ridit färdigt så longerade jag honom lite och han galopperade i full fart och gjorde lite luftsprång. Vi ska börja longera honom inspänd innan vi rider för annars går det inte att rida för han är så pigg. Han var också väldigt svettig efter passet igår så vi ska nog raka honom lite i helgen om vi får låna en klippmaskin. Det blir spännande i så fall för vi har aldrig rakat någon av våra hästar förut men vi behöver ju raka Fargo lite för det är ju inte bra om han blir svettig när det är så kallt ute. Får se om vi rakar Feeri något också eller inte, har inte bestämt mig...
 
Imorgon är det vanlig skoldag och sen ska vi nog longera Fargo och jag kanske rider honom lite igen. Får se om jag kan gå lite med Feeri också, hon är ju så himla pigg så det är svårt att gå med henne. Hon travar i sidled liksom...
 
Nu ska jag snart sova så god natt!
 
Finaste ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback