FULLT UPP

Nu var det några dagar sedan jag bloggade, har inte orkat eller haft tid. I fredags var jag i stallet hela dagen. Hade praktik och sen fixade jag Feeris, Fargos och Bellmans boxar. Red även Bellman på banan i skritt och trav och det gick superbra. Sen longerade jag Fargo och han galopperade så vilt så han gick omkull men inga skador skedda förutom stackars fleecetäcket som blev ett stort hål i... I lördags pluggade jag 2 timmar och sen åkte vi till stallet. Fixade boxarna och sen broddade vi hästarna och fy vad ont det gjorde i ryggen alltså :/ Men glad att Feeri har 4 st broddar i varje sko nu. Sen kom vi hem strax innan sex och då slängde jag in mig i duschen och sen gick jag till pappa och satan vad halt det var. Tog nästan 20 min att gå till pappa och i vanliga fall tar det max 10 min...
 
Hos pappa åt vi tacos och kollade 2 filmer tillsammans, sen kollade pappa och jag på musikhjälpen en stund efter midnatt och sen när jag la mig så kollade jag film tills 03.30. Sov alltså hos pappa. Idag blev jag väckt kl 10 och åt frukost och sen skjutsade pappa hem mig då det är så jäkla halt. Pluggade 2 timmar och sen åkte vi till stallet. Fixade boxarna och sen longerade jag Bellman och sen tömkörde jag en lite galen Fargo. Fargo kör lite moves som är "jag måste få ut min överskottsenergi" vilket är att steppa med frambenen och slänga ut ett framben i luften, även studsa och sparka bakut. Men vissa stunder gick han riktigt bra!
 
Kom hem vid sju och har ätit och pluggat lite till. Så denna helg har jag pluggat nästan 5 timmar och hunnit andra grejer. Skrivit en idrottsuppgift på 3,5 sidor och gjort en hel Powerpoint om Fairtrade. Nu ska jag snart lägga mig i sängen och kolla film. Sov ju inte så många timmar i natt så är ganska trött. Imorgon är det åby som vanligt. Ska jobba med en foderuppgift och sen ska vi köra stafetter på ridningen och mamma kommer och kollar då för hon är ledig imorgon och sen åker vi till Hööks innan vi åker hem :)
 
I veckan blir det mer plugg, det sista innan lovet så är inte säkert att jag kommer hinna blogga så mycket men det märker vi! Lääängtar till lov!!
 
Världens bästa kvalité på bilden haha
 

Kommentarer
Mamma säger:

<3

2014-12-14 | 22:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback