HÄSTAR

Igår longerade jag Fargo. Han var ungefär som en tickande bomb. Han hoppade och studsade och galopperade i full fart och hoppade över en bom. Idag promenerade jag Feeri litegrann. Back on track skydden kom även idag så dem fick hon prova och de satt perfekt! Sen fixade jag Bellmans box och red honom en liten stund i skritt och trav, mest bara så han fick röra lite på sig efter friends tror jag. Bellman var nämligen med på Sweden International Horse Show så han är en riktig kändis nu ;)
 
Det är iaf bestämt att Fargo ska rakas i helgen nu. Han har varit väldigt svettig efter vissa pass och det är ju inte bra om han går ut och blir kall så han får rakas lite. Vi har inte rakat honom någon gång förut och jag har inte rakat en häst helt själv förut så det ska bli spännande. Jag hjälpte Johanna att raka Bellman lite och det var inte svårt så det går nog bra!
 
Nu ska jag kolla Paradise Hotel och sen film innan jag ska sova. God natt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback