MYCKET NU

Hmm, igår kommer jag inte ihåg vad jag gjorde xD Va i stallet på kvällen iaf och ryktade Feeri och fixade hennes box. Efter det så åkte Matilda och jag till gymmet och va där i 2 timmar. Kom hem vid strax efter ett och då kollade vi på "The shining" en skräckis som inte var så läskig som jag trodde den skulle vara. Somnade vid fyra. Åh juste! Kom på vad jag gjorde igår nu. Matilda och jag var på stan! Hon köpte en vårjacka och ett nattlinne och solglasögon till mig. Iaf, gick upp vid halv tolv idag, blev hämtad av Lida vid kvart över tolv och åkte till stallet. Fixade allt åt hästarna och sen red jag båda.
 
Började med Fargo. Tog in honom och borstade honom och så. Sen red jag på planen utanför stallet, mest i skritt men även lite trav. Han skötte sig jättebra och gick i form. Mamma har inte ridit honom på ca 2 veckor så jag trodde han skulle vara lite "galen" men han var så duktig så! Sen borstade jag av honom efteråt och la på honom täcket igen och tog ut honom i hagen. Sen tog jag undan hans sadel och träns och tog fram Feeris istället. Sen hämtade jag henne. Hon var inte riktigt lika lugn i stallet. Hon är inte så förtjust att stå ensam.. Men det gick bättre efter en stund. Jag borstade henne först och sen klippte jag hennes man en bit. Blev fint! Sen red jag på planen igen.
 
Hon var lite irriterad på mig i början då vi inte red ut med de andra. Dom gick åt andra hållet och hon var tvungen att gå ensam så då blev hon lite irriterad. Hon var pigg och framåt. Gick hyffsat bra i form men ryckte i tyglarna litegrann. Red henne i ca 40 minuter för att hon skulle bli lite trött. Travade också en stund och det gick helt ok. Vi har inte travat på ett tag då det har varit halt. Vet inte  om hon travade obalanserat eller om hon tog kortare steg med höger bak.. Kändes lite konstigt. Skrittade av henne länge och sen gick vi in i stallet. Borstade av henne och la på hennes täcke och sen släppte jag ut henne.
 
Imorgon åker vi till Norrköping 9.15, första stopp är Hööks. Behöver shoppa lite saker där... Sen blir det Ingelsta och kolla kläder. Sen med Nova till veterinären på em och sen stallet. På torsdag vid lunch ska jag rida dressyr för Lotta igen. Hoppas hon ser förändring på Feeri sen senast! Senare på em sen åker jag tåg till Norrköping för att gå ut och äta med några klasskompisar och sen kolla film! 2 roliga dagar på g!
 
Ursäkta för att det blev så mycket text! Behöver ju inte läsa om ni inte orkar ;) Nu ska jag kolla på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback