HOPPNINGEN

Skrittade ut en kortis och sen jobbade jag henne i form i skritt och trav över bommar. Sen hoppade jag bommar - räcke några gånger. Feeri kändes lugn och fin! Sen la vi upp räcken och kollade avstånden mellan kombinationerna. Det ena var för långt och även därför det blev konstigt en gång på videon. Men sen blev det perfekt med 2 galoppsprång mellan på ena sidan och 1 galoppsprång mellan på andra sidan med oxern. Hoppade räckena några gånger (alla gånger är ej med på film) och det gick super! Sen hoppade jag räcke - oxer, först låg den på 50 cm. Sen höjde vi till 70 cm och det gick asbra så vi provade att höja lite till. Då blev det 80-90 cm. Första gången va jag lite nervös om Feeri skulle hoppa eller inte. Senast vi hoppade runt 80 cm så har hon vägrat hela tiden. Men nu har hon byggt upp sitt självförtroende så det va inga problem!
 
Så jag blev lite efter första gången och Feeri trassla in benen lite men sista gången gick så himla bra! Feeri bara flög över och det var jätteroligt! Jag är så stolt över henne och lycklig över att jag har precis henne och ingen annan <3 <3
 
sista språnget :D så fin!!
 
Imorgon på fm blir det en skrittur med mamma i skogen och säga hejdå till hästarna för några dagar...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback