LÄGET MED FEERI

Jo, såhär är det. Feeri har varit halt i en vecka nu... Men jag tycker att det är konstigt att hon blev halt för att hon snubblade en gång när jag longerade henne... Hon är halt på höger fram. Jag longerade henne för en vecka sen och då snubblade hon en gång och sen gick hon lite ojämnt ett par steg men jag tänkte liksom, "det är väl inget mer med de". Dagen efter så red jag henne. Jag kände direkt i skritten att hon gick ojämnt fram och hon nickade lite med huvet men jag tänkte att det kanske blir bättre efter lite uppvärmning och det blev bättre. Hon gick bra i skritten så jag jobbade henne lite på banan i skritt och sen provade jag att trava och jag kände ju direkt att hon inte gick bra men jag tänkte likadant där - att det skulle värma ur. Så jag travade några varv åt båda hållen men det blev liksom inte bättre, snarare värre så jag hoppade av och gick lite med henne och sen tog jag in henne i stallet.
 
Jag tog av all utrustning och smörjde benet med arnika och sen lindade jag frambenen så det inte skulle svullna upp. När jag skulle ta ut henne i hagen så gick hon jätteilla... Så jag ställde henne i en liten grushage. Där jag släppte henne, där stod hon. Hon var inte så pigg och verkade ha ont... Så över natten fick hon ha lindorna på sig och gå i en liten gräshage med Fargo. Dagen efter tog jag av lindorna och kollade hur hon gick, inte bra. Några dagar fick hon vila och jag ryktade henne varje dag. Jag var borta lör-sön men mamma hade koll på henne. Hon var piggare men nickade och haltade fortfarande lite. Idag kom jag hem och när hon gick från hagen så gick hon bra. När hon snubblar så haltar hon några steg men sen är det bra igen.
 
Jag tog in henne i stallet och ryktade henne. Sen provade jag att longera henne då jag ville se hur hon travade. Vi började i högervarv i skritt och sen trav. I skritten såg det helt bra och i traven haltade hon bara ytterst lite. Sen tog jag vänstervarvet. Först skritt sen trav. Hon haltade lite i skritten och i traven såg det förj*vligt ut... Min stackars lilla prinsessa. Hon är inte svullen på benet och hon är pigg och social.
 
Det har gått en vecka och jag vet inte när det är dags att ringa veterinär? Om ni har tips så får ni MER än gärna kommentera! Kan det vara bara en sträckning tro?
 
Vill att hon ska bli bra nu <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback