BÄSTA HOPPTRÄNINGEN EVER!

Vi kom lite sent till stallet idag så jag var lite stressad när jag kom till stallet och sen tog det en stund att hämta hästarna för dem kom inte när jag ropade så jag mötte dem halvvägs i hagen och sen skyndade jag mig att göra iordning Feeri. Jag märkte även att det inte var någon annan i min grupp där så jag blev själv i min grupp idag. Lyxigt! Hann bara skritta/trava fram en kortis men sen hade jag en stund på banan som jag travade fram ordentligt och Feeri var så himla lugn och fokuserad. Niklas tyckte hon såg jättefin ut.
 
Sen travade jag på åttvolten över bommar och Feeri drog inte ens över bommarna. Utan jag kunde trava långsamt mot bommarna och sedan lätta i handen precis innan bommarna och hon höll samma takt. När jag hade travat över bommarna ett par varv så skrittade jag lite med långa tyglar och Feeri var helt lugn. Sen hoppade jag ett kryss med en bom efter åt båda hållen och sen lade han upp ett räcke och ett kryss med ett galoppsprång emellan. Feeri fick till galoppen varenda gång men kom lite tokigt några gånger men hon förstod vad hon behövde rätta till så det gjorde hon.
 
Sen lade han upp räcken på båda hindrena och jag hoppade det åt båda hållen några gånger. Feeri kändes väldigt lugn och avslappnad så det kändes skönt. Sen ställde han upp ett till räcke så det blev en tre kombination med ett galoppsprång mellan varje hinder. Först var Feeri lite tveksam när det kom upp ett till hinder men då fick jag trycka till henne lite med skänklarna så gick det bra. Jag hoppade det några gånger och det gick bättre och bättre för varje gång och i slutet höjde han det sista räcket till 70 cm och det gick superbra!
 
Det var en sån häftig känsla för när jag hade hoppat kombinationen så kunde jag skritta hela andra långsidan på långa tyglar och Feeri var helt cool lugn! På första hoppträningen så kunde man tro att det aldrig skulle hända. Niklas sa också det att det fanns säkert vissa som inte trodde att det skulle gå att få Feeri så här lugn och fin när man tänker tillbaka på första träningen. Men uppenbarligen så gick det! Han sa även att hon lugnt skulle kunna hoppa 1 meter :) Men vi slutade träningen när det gick som bäst och hon var så lugn och fin.
 
Riktigt nöjd med min prinsessa idag. Imorgon tror jag att jag ska rida ut i skogen och bara mysa. Är glad att jag har världens finaste och duktigaste häst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback