DAGEN

Va i Vingåker en stund på eftermiddagen och kollade på Riks. Väldigt intressant att se många olika travare och deras gångarter. En stund på em så mådde jag jättedåligt också men det gick över sen som tur var. Annars hade jag nog svimmat... Va o stallet vid 5. Fixade Feeri och red fram innan hoppträningen. I början av träningen tyckte jag att det gick jättedåligt och jag skämdes så mycket för att Feeri gick så dåligt. Hon höll på och tölta och slängde med benen och slängde med huvet och höll på med allt möjligt. Men efter ett tag gick det bättre och vi hoppade en tvåkombination ganska många gånger. Första gången rev hon och typ bara sprang igenom, glömde hoppa eller nåt ;) Men efter några gånger gick det riktigt bra och hon tog ett galoppsprång emellan. I slutet hoppade vi en bana och kombinationen med sista räcket på 70-80 cm och då hoppade Feeri riktigt bra!
 
Imorgon ska Niklas få äran att rida Feeri. Det ska bli kul att se henne från marken när hon blir riden då det inte är så lätt annars när det alltid är jag som rider ;) Kanske även kan få lite tips på hur jag kan rida henne ännu bättre. Det ska bli spännande iaf :) Nu ska jag kolla på en film innan det är sovdags!
 
Hon har fin teknik när hon hoppar. Just det här hindret är inte högt men hon hoppar högt iaf ;) Blir ju inga problem när vi kommer upp i högre höjder sen. Inte just över hindret iaf. Det jobbiga är emellan hindrena...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback