MILEY, TÄVLING & HOPPNING

Orkar in skriva långt och utförligt om allt så skriver bara lite kort. Men skulle kunna skriva 3 sidor om bara konserten t.ex..
 
Fredag: Miley's konsert var såå grymt bra! Hon är så ball och vågar verkligen va sig själv. Behöver inte ord för att beskriva hur bra konserten var. Köpte även en tröja med Miley på och städerna hon har konserterna i.
 
Lördag: Åkte hem från Stockholm på fm. Hemma strax innan lunch. Va i stallet på em/kvällen. Red en liten stund på banan och tränade att trava mellan koner med tight avstånd. Det gick bra. Sen duschade jag Feeri så hon skulle bli fin inför tävlingen på söndagen. Åt sen tacos på kvällen när vi kom hem.
 
Söndag: Va i stallet 8.15, bangenomgång 8.30. Tävlingen började 9.30 och mamma och jag var funktionärer 9.30-12. Sen åt jag lite lunch och hjälpte mamma att göra iordning Fargo. Så kollade jag när hon red och jag tyckte det gick jättebra och var väldigt klokt att ha ledare. Fargo är ju som han är och jag tror att det kunde ha blivit farligt annars. Det var bra jobbat mamma! ♥ Sen gjorde jag iordning Feeri och gjorde funktionskontrollen (visa häst vid hand, kontrollera hästens tillstånd). Sen hoppade jag upp och red fram en liten stund väldigt lugnt bara. Det va så varmt så jag ville inte trötta ut henne.
 
Sen var det dags för våran start och jag va vääldigt nervös. Jag orkar inte skriva om alla moment men överlag skötte sig Feeri verkligen bra och hon var väldigt duktig! Vi galopperade t.o.m. och det tyckte Feeri va kul. Det var ju både min och hennes första brukstävling så jag är jättenöjd. Det va en rolig tävlingsform och vi ska definitivt vara med nästa år igen! Så ska vi träna massor innan så tror jag att det kan gå riktigt bra för oss! Kom hem 17.30 och då åt vi från Burger King för vi har inte provat de än. Jag är faktiskt riktigt besviken... Hamburgaren va tråkig och pommesen och drickan va mini små! Dessutom dyrare än McDonald's. Nä, tummen ned blev de för Burger King.
 
Idag spelade vi kubb i folkparken i skolan och sen slutade vi 10.30 så då gick jag och köpte mat och sen åkte jag hem och va hemma till 12. Städade lite och nu sitter jag i soffan och tar det lugnt. Har sovit alldeles för lite de senaste dagarna så är skapligt trött... Ikväll ska jag rida Feeri lugnt men jag ska hoppa de tre hindrena som va med på banan igår. Men bara så att hon hoppar dem bra så typ en gång. Sen kanske skritta körslingan eller skritta ut.
 
Förresten så gick hoppträningen bra i torsdags! Hoppade en serie för att försöka få in så mycket galopp som möjligt och Feeri galopperade ganska mycket ändå :)
 

Kommentarer
Mamma säger:

Tack gumman, vad snäll du är <3
Du var också jätteduktig. Och Feeri =)

2014-06-02 | 15:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback