07:41

Efter ca 4 timmars sömn sitter jag nu på tåget. Hade lite svårt att somna igår då jag låg och hostade... Var uppe kl 6 för jag duschade då jag ville vakna till lite. Igår red jag Feeri på plan. Jag tog de fluffiga benskydden bak så hon skulle hålla värmen om benen och även ländtäcke så hon skulle hålla rumpan varm. Jag började med att skritta på halvlånga tyglar i 5-10 minuter, hon lunkade på i lagom takt. Sen kortade jag upp tyglarna och börja ställa henne och få henne i form. Hon svarade jättebra i både varven! Häromdagen tyckte jag hon va stel som en pinne i höger sidan men inte nu! 

Jag jobbade henne i skritten på volt och serpentinbågar en stund. Sen travade vi och hon var lugn och mjuk i traven också. Gick bra att rida på volt i båda varven och hon gick rent hela passet! Hon kändes verkligen fräsch igår! <3 hon frustade och verkade allmänt nöjd :) efteråt stretchade jag henne och sen fick hon godis. 

Idag ska hon få ta det lugnt. Blir nog en promenad :) nu på fm hoppas jag att vi får reda på resultatet från matteprovet vi hade förra veckan! Nu är vi strax framme så vi kanske hörs ikväll! Måste plugga hästfoder igen då men jag kanske hinner slänga in ett inlägg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback