HOPPNING REAL 5/3

Jag var jättetaggad innan och när jag kom till skolan. Jag fick önska häst och då önskade jag Doris för att hon verkade rolig och var snäll. Jag tycker om Vulfa men jag har hoppat henne fyra gånger typ så jag ville prova någon annan. Jag red i andra gruppen så min grupp var hinderpersonal när grupp ett hoppade. Det var en som red Doris då och hon såg jätterolig ut så att det kändes bra. Men sen var det några som var så nervösa så att jag blev nervös... Sen var det min tur att rida. Lädrena kändes inte jämna, Doris travade konstigt, jag fick henne inte att galoppera och jag ville inte ha ett spö. Sen skulle vi börja travhoppa och jag blev jättenervös... Plus att jag började böla och jag vet inte ens varför?! Så jag hoppade inte det. Sen skulle vi hoppa en oxer i galopp. Jag tog en spö och tänkte nu ska jag fan hoppa! Så det gjorde jag och och det var jättekul och gick bra. Sen skulle vi hoppa nr 1 o 2 på banan som var en kombination och det gick bra. Sen red jag hela banan och det gick ändå helt ok! Jag hoppade till och med extra som jag inte behövde för att det var roligt.

Jag förstår inte varför jag fick ett sånt utbrott? Jag tycker ju att det är roligt att hoppa men jag är lite osäker men jag gör det ju ändå. Jag var inte rädd för hindrena heller så jag fattar inte... Har väl att göra med att jag är så ostabil i mina känslor. Ibland gråter jag utan anledning liksom. Men det var jättekul att hoppa när vi väl kom igång och jag är stolt över mig själv och Doris som var snäll. 

Nu ska vi inte rida på några veckor. Vi ska longera och tömköra. Vilket känns lite tråkigt för jag behöver träna på min ridning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback