RIDLEKTIONEN

Jag fick rida Charmör som jag önskade :) Det var roligt att rida fjording igen. Själva övningen vi gjorde var som en kontrollbana. Först skulle man skritta fram till en bom och direkt efter bommen skulle det vara trav lättridning och hålla hästen rak. Sen rida slalom i arbetstrav och få hästen i form. Sen fatta galopp över en bom och sakta av efter tredje bommen. Det gick väldigt bra för mig med vägarna och övergångarna men hade lite svårt att få ned honom i form. Till slut så gick det med hjälp av Helenas coaching :) Kändes superbra när Charmör gick i rätt form. Det var ett riktigt roligt ridpass och välbehövligt!
 
Jag red 12.15 och vi gjorde stallet innan, eller jag gjorde stallet medans mamma red Fargo. Sen ryktade jag Feeri. Hon är lika svullen fortfarande... Hovslagaren kommer imorgon, sen får vi vänta och se vad equiterapeuten säger på torsdag.. På eftermiddagen åkte mamma och jag och handlade lite. Nu ska jag kolla nya avsnittet av TVD och sen blir det mat. Fläskfilé och sallad!
 
Här är ett litet dåligt klipp när jag red Charmör för några år sedan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback