SICK AND TIRED

Helt ärligt så mår jag så jävla dåligt just nu. Har fruktansvärt ont i halsen, är snorig, har ont i huvet och är hängig + att jag fryser som en tok! Har en sån jävla ångest samtidigt men det känns lite bättre nu.. Equiterapeuten sa att Feeri hade roterat bäckenet rejält igen och hon hade en liten nackspärr på vänster sida. Han satte nålar och sen va det bra! Annars var hon mjuk och fin överallt :) Jag ryktade henne och sen släppte ut henne i hagen. Feeri ska vila imorgon, skrittas lör o sön och sen köra som vanligt på mån! Det känns riktigt bra! Har saknat att rida henne som sjutton!! Feeri är min soulmate och jag kommer ha henne tills hon inte längre finns ♥
 
Anledningen till att jag haft sån otrolig ångest är över Feeri. Jag har varit så rädd för att hon skulle få en diagnos på att hon inte skulle hålla som ridhäst, även att jag är för tung för henne. Att jag var för tung för henne hade ju gått att ändra på men inte om hon inte skulle hålla. Har därför kollat på en annan häst. En "RIKTIG" ridhäst som många skulle säga, ett halvblod. Ca 175 cm hög och fin i dressyren och kan även hoppa lite men har några småproblem men inget allvarligt. Har blivit lite fäst vid denna häst men vi har dock inte varit och kollat på den (än). Mitt val har isf varit att lämna tillbaka Feeri och köpa denna häst istället för vi har ej råd med tre hästar, tyvärr.
 
Jag har gått igenom detta i mitt huvud 1000 gånger senaste dagarna och jag har bara fått mer och mer ångest. Idag trodde jag att jag skulle svimma av ångesten. Då tog jag beslutet att jag aldrig ska lämna tillbaka Feeri. Jag älskar henne så otroligt mycket även om hon inte är och aldrig kommer att bli världens bästa ridhäst. Hon är verkligen min soulmate. Så jag har bestämt mig för att jobba med henne jättemycket och utbilda henne mer! Satsa 200 % på henne.
 
Halvblodet kanske vi ska åka och provrida för att se om känslan känns bra eller inte. Bara för att vi blivit lite fästa vid den. Kan ju vara så att det inte alls känns bra och då släpper vi det! Min största önskan är ju såklart att jag skulle kunna ha båda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback