TAPPAT ANDAN

De senaste dagarna har varit lite sådär. Det känns som om all luft har gått ur mig ungefär. Har ingen energi kvar och liksom "orkar inte bry mig". Lite känslokall känner jag mig, vet dock inte varför. Hoppas det går över snart!
 
Igår skrittade jag en kort sväng barbacka på Feeri medans mamma gick med Fargo. Himla mysigt var det! Så det blev ju typ vila för Feeri. Red liksom i 10 min max :) Idag cyklade jag till stallet vid två. 6 km på 19 min blev dagens cardio ;) Direkt när jag kom till stallet så fixade jag boxarna. Fyllde vatten, mockade, fixade mat i krubban och packade hösilage. Sen tog jag in Feeri, borstade henne och sadlade och så. Sen skrittade jag fram runt stallet och sen red jag körslingan åt båda hållen. Galopperade i 3 backar och Feeri var klockren på både fattningar och galoppen! I en utav backarna fattade jag galopp och sen kände jag när hon galopperade hur hon verkligen tog i med alla musklerna och tyckte det var skitkul samtidigt som det var sol och sommarvärme. Det var en häftig känsla som jag kan leva på ett tag! :)
 
När vi kom tillbaka till stallet så lyfte jag på schabraket och hon var helt löddrig under och svettig. Hon var svettig på största delen av kroppen så hon fick en dusch innan jag släppte ut henne i hagen. Sen rullade hon sig och blev lerig och fin... Men jag är jättenöjd med henne idag! Hon var superduktig ♥ Imorgon ska hon skrittas rundan runt.
 
Så himla glad att jag äger denna fina vän ♥
 
Nu ska jag äta kvarg med bär och kolla ett avsnitt av "Criminal minds" innan det är sovdags.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback