KAOTISK VECKA

Denna vecka alltså... Kan det bli mycket sämre? I måndags var det först vanlig ridskoledag på Åby, red och allt gick bra. Jag hann till och med åka 15.36 tåget vilket jag alltid missar annars så då tänkte jag "vilken bra start på veckan", men det skulle snart vända... Vi va i stallet och jag fixade Feeris box som vanligt och så. Innan vi skulle åka hem så tyckte jag att Feeri betedde sig konstigt. Hon åt inte hösilaget och sen la hon sig ned och hon har aldrig legat ned när jag är i stallet. Så vi ringde veterinär och pratade och jag gick med Feeri då vi misstänkte kolik. Veterinären kom och kollade henne. Han gav henne kramplösande och smärtstillande x2 och körde in handen där bak på henne och satte en sond i näsborren och gav henne parafinolja (tror de hette så) och vatten och det var så himla äckligt!!
 
Sen fick jag gå med henne och vi kollade puls och sånt på henne. Hon blev bättre vid midnatt och då släppte vi in henne i boxen och hon fick äta lite blött hösilage. Så åkte vi hem en stund och sen tillbaka vid tre och gå med henne och kolla henne. Sen hem igen och sen åkte mamma tillbaka på morgonen. Sen kom hon hem och hämtade mig och så var vi där hela dagen. Feeri fick gå ut i liten grushage vid två. Sen sov jag där men var uppe flera gånger på natten och gick med henne. Sen skjutsade mamma hem mig vid lunch igår så jag fick vila lite och sen åkte jag tillbaka vid halv fem. Hade hand om Bellman igår också så jag skulle rida honom och han var väldigt busig när jag skulle hämta honom i hagen så jag longerade honom innan jag red och han bockade som en tok. Han är nyklippt hela han så kan nog vara en anledning ;) Annars gick det väldigt bra att rida, skrittar bara fortfarande. Sen kollade vi Feeri igen och gick en gång med henne och hon verkade bli sig själv igen då hon ville studsa och busa när man skulle gå med henne.
 
Så inatt fick man sova hela natten och när klockan ringde imorse så hade jag så ont överallt och var så trött så blev ingen skola för mig idag. På kvällen när vi va i stallet så betedde sig Feeri normalt igen och stod och skrapa i gången och så, då vet man att hon är sig själv ;) Men hon får fortfarande äta blött hösilage och mycket mindre mängd än i vanliga fall. Så dricker hon äpplevatten också, hon har druckit så dåligt så vi provade det och då drack hon upp hela hinken vilket var bra. Så nu räknar vi henne som frisk men har koll på henne och ger henne blöt mat och mindre mängd som sagt. Hon får även gå ute på dagarna nu. Vi vill inte riskera att hon får kolik igen...
 
Imorgon ska vi tillbaka till klinken och kolla hältan igen.. Hoppas verkligen att vi får rätt diagnos imorgon! Så ska åka till stallet 7.15. När vi kommer tillbaka till stallet så har jag praktik men vet inte riktigt vad jag ska göra men blir väl kvar där till kvällen. I helgen blir det fest och stallet såklart. Så nu vet ni hur min vecka har sett ut, verkligen inte som jag tänkt mig...
 
Så börjar man tänka på vad som kommer hända härnäst? Hon har varit halt 4 månader och har fortfarande ingen diagnos, haft inflammerat öga, rullat fast och skrapat upp ovanför ögat och nu kolik + galliga bakben. Varför är världen emot mig?
 
Nu ska jag kolla film och sen sova, god natt!
 
Min älskade Feeri ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback