EQUITERAPEUT & 13:E AVRAMLINGEN

Idag fick jag skjuts av Lida till stallet. Mockade och fixade stallet innan lunch. Sen kom Sverker och kände igenom Feeri och kollade hur hon gick när jag longerade. Tyvärr gick hon sämre idag igen :( Feeri var öm vid bogen fortfarande så Sverker satte nålar och körde laser. Sen fick hon gå in i boxen resten av dagen. Hon ska gå i en liten "sjukhage" i 14 dagar men hon får gå promenader nu :) Så han kommer tillbaka om 2 veckor och kollar henne igen. Han sa att han tycker att skadan är envis... Vet inte hur lång tid till det tar...
 
Efter det så fixade Lida och jag små gräshagar åt Feeri och sen fikade vi. Sen fixade jag och Linda staket och sen fixade jag Viking och Ophelea åt Lida inför hoppträningarna och så kollade jag på träningarna. Sen red jag Fargo. Först skrittade jag fram en stund och sen kortade upp tyglarna och jobbade honom. Han blev tjurig några gånger och stannade och vägrade gå fram o började backa istället. Och en gång när han gjorde så så provade jag att skänkla hela tiden tills han gick fram och då ställde han sig lite på bakbenen först och sen sköt han ifrån med ryggen och sparkade med bakbenen så jag lyfte i sadeln, haha! Jag bara kände hur han verkligen sköt ifrån och sen landade jag rätt ned i sadeln igen, det var så kul haha!
 
Men sen skrittade vi vidare på spåret och helt plötsligt så snubblar han så han går omkull och jag åker av på sidan och landar på axeln. Det konstiga va att det va i SKRITT liksom... Men han var nog bara okoncentrerad klantig. Sen hoppade jag upp igen och skrittade vidare och då gick han så snällt så på tygel och verkade skämmas faktiskt. Vi travade en stund också och han bråkade inte en enda gång så jag tror att han skämdes stackaren. Nästa vecka på mån eller tis så ska jag rida privat hopplektion för Niklas på Fargo så då får han inte gå omkull, haha.
 
Imorgon börjar jag kl 14 och får sovmorgon då jag är himla förkyld och har ont i halsen så Lida föreslog det. Nu ska jag sätta på en film att somna till.
 
Min älskling ♥♥♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback