ENVIS FEERI

Feeri fick vila 1 vecka och bara gå i hagen och bli ryktad. I förrgår satte jag igång henne igen och då tömkörde jag henne. Det blev mest på lång töm. Hon var ganska pigg. Men när jag väl kortade upp tömmen så gick hon lite i form. Jobbade en del på volter. Igår skrittade jag henne på banan. Jag hade tänkt rida 10-15 min max men det blev ca 45 min för att hon skulle lyssna på mig och slappna av lite. Både när jag gick med henne innan jag red och när jag red på lång tygel så rycker hon väldigt mycket med huvudet så hon nockar en nästan och så ett framben lyfter. Jag vet inte riktigt varför hon gör det... Men sen kortade jag upp tyglarna och jobbade bara på serpentinbågar och försökte få henne att skritta på med längre tygel och i form. Jag var tvungen att va jättebestämd med henne för hon ville bestämma... Ibland började hon trippa på ställen och då försökte jag få fram henne och då blev hon tjurig. En gång gjorde hon ett luftsprång oxå. Så vi hade en liten kamp. Men i slutet släppte hon efter lite och slappnade av så då fick hon långa tyglar och sen var jag noga med att hon inte fick börja trava. Igår va hon lite bitchig. Så det blev ett hårdare pass än vad jag tänkt så idag får hon gå en liten promenad bara. 

Jag red även Fargo i lördags men det får jag utvärdera ikväll. Är typ framme i Norrköping nu. Idag blir det dressyr på Åby.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback