BÖRJADE DÅLIGT MEN SLUTADE BRA

Dagen började väldigt dåligt men det kommer vi till senare. Jag red faktiskt Fargo idag. Han kändes fin i skritten som han brukar och stundvis i traven. Han har vilat i ca 2 veckor och tagit det lugnt så han är inte riktigt lika fin som han var innan men det är han snart igen :) Galopperade även lite och han har blivit så mycket bättre i galoppen om man jämför med hur han var för några månader sen. Han tar galoppskänkeln direkt och han kan galoppera lugnt och hela varv. Förut orkade han inte galoppera på kortsidorna. Han blev ganska svettig så han fick duscha efteråt. Feeri vilade idag.
 
Jo, såhär var det. Jag vaknade med den värsta mensvärken jag någonsin haft... Det gjorde så fruktansvärt ont så jag grät av smärta. Ingenting hjälpte heller, inte att stå, ligga eller röra på sig. Jag fick först ta en ipren som inte hjälpte alls och sen 2 st voltaren som hjälpte efter ett tag. Jag hade ont i flera timmar och det var det värsta jag har varit med om i smärt-väg. På en skala från 1-10 (där 10 är värst) så hade jag liksom en 9, förstår ni då hur ont jag hade? Usch, jag vill aldrig mer ha så ont.
 
Ikväll så har jag anmält mig och Feeri till pay and jumpen den 16:e som jag ville åka på!! :) Sanna i stallet är såå himla snäll och kör Feeri! Tack så jättemycket Sanna. Det blir första gången vi åker iväg och hoppar pay and jump. Vi var faktiskt med på samma "tävling" 2012 för då stod vi i de stallet. Då hoppade jag 50 och 70 cm men det gick sådär... I år hoppar vi 60 cm och jag hoppas att vi kan komma runt felfritt. Jag skulle tro att Feeri kommer vara helt övertaggad av "nytt ställe", massa hästar, musik, människor och hinder såklart så hon kommer nog vara väldigt taggad på banan men det är hon ju alltid när vi hoppar nu för tiden :) Jag hoppas verkligen inte att hon trampar av sig någon sko eller nåt nu bara... 
 
Fargo idag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback