FEERI & EN LÄRORIK SERIE FÖR HÄSTMÄNNISKOR

Idag blev det lite frihetsdressyr för Feeri. Tanken var att hon skulle få springa lös i paddocken men hon ville mest bara vara vid mig så vi körde lite frihetsdressyr istället. Jag brukar aldrig träna det med Feeri men hon följde med mig som en liten hund. Sen stod Feeri lös mittemellan mig och mamma och jag stod bara tyst medans mamma lockade på Feeri och smackade och så men så går Feeri till mig. Snuttan ♥ Hon travade lite lös och hon såg lite halt eller stel ut på vänster fram. Det är därför jag inte longerar henne heller för hon ser lite oren ut. Men när man rider så syns det ingenting för jag tror att man kan hjälpa henne med balansen och så. Men jag kommer att fortsätta att träna henne som vanligt. Fargo fick också springa lös i paddocken idag och han drog på rejält i galopp och verkade glad.
 
Imorgon tänkte jag rida Feeri lite i skritt och kanske lite trav beroende på hur det känns. Jag ska byta till ett lite starkare bett eftersom hon var så himla stark senast och jag vill inte dra för mycket i munnen på henne. Behöver hoppa henne väldigt snart igen, annars blir hon för övertaggad när hon ser hinder... Men jag hoppas att hoppträningarna börjar nästa vecka! 
 
Jag tänkte tipsa om en bra serie! Det är en serie med 12 st avsnitt som handlar om 5 st hoppryttare som har olika typer av hästar och olika svagheter själva som tränas av Marcus Westergren med mål att debutera 120 cm som faktiskt är jättenyttigt och kul att kolla på. Jag har sett alla avsnitt och lärt mig mycket saker och fått tips om bra övningar. Här kommer första avsnittet! Jag rekommenderar verkligen att kolla :) 
 
(Det är första avsnittet även om det står 2, dem har bytt så nr 1 heter 2 och nr 2 heter 1.) Ni kommer att få ett nytt avsnitt varje dag kl 12!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback