FILIPPA & FEERI

Igår på Skogslotten så fick jag rida en jättefin häst! Det var nog det bästa dressyrpasset som jag någonsin har ridit faktiskt. För det första så skulle vi linda alla ben och knoppa manen och vi red i dressyrsadlar. Jag har inte ridit i dressyrsadel på ett halvår kanske så det var ovant men bekvämt. Hästen, som hette Filippa var så rolig att rida. Jag fick en helt otrolig känsla! Hon gick superbra i skritten och traven var amaziiing! Jag kunde sitta ned och hon gick såå fint, det var såå roligt! Galoppen var lite svårare men det gick ganska bra ändå och jag fick mycket beröm för min sits och överhuvudtaget igår så det var verkligen jätteroligt. Tråkigt att ingen kunde filma när det gick så bra :( Kände mig som en riktig dressyrryttare :) 
 
På kvällen så fick Feeri vila, jag var såå trött och Feeri var ändå superskitig och blöt. Men idag red jag henne! Först skrittade vi körslingan med mamma och Fargo och sen red jag en liten stund på banan. Jag längde mina läder 4 hål så jag fick dressyrläder. Jag brukar annars rida i hoppläder för jag är så lång och brukar få benen under magen men jag fick inte det nu. Det var skönt att rida i längre läder. Feeri travade såå bra idag! Hon travade i form i båda varv (även det svåra, höger) och jag kunde sitta ned och det gick bra! Jag brukar annars alltid rida lätt för hon inte har haft så mycket muskler och för det ska bli lättare för henne. Men nu börjar hon muskla på sig så nu går det bra. Det var en så härlig känsla att sitta ned i traven och hon gick i form i lugn, ren trav. Kunde även TRAVA på halvlånga tyglar medan jag satt ned UTAN att hon ökade takten! Förut så har hon ökat jättemycket när man längt på tyglarna för hon inte har orkat men hon börjar bli så fin i traven nu :) Imorgon har jag bokat banan. Jag ska rida över många bommar och hoppa lite, tänkte kanske prova studs igen, det var längesen! 
 
Bild från pay n jumpen! Foto: Alice Gunnarsson
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback