BIO, LINKÖPING & NY SADEL

Igår promenerade jag Feeri och borstade henne. Klippte även hennes lugg och svans! Sen longerade vi Fargo och han var vääldigt pigg. Stod på bakbenen, slängde med frambenen och sparkade. Glad var han iaf! På kvällen var jag och Matilda på bio och såg "Fifty shades of Grey". Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den... Jag trodde att halva filmen hade gått när den slutade helt plötsligt och konstigt? Kändes som den saknade handling på nåt sätt, jag saknade en röd tråd. Men behöver se den igen för att fatta lite mer tror jag.
 
Idag på fm åkte mamma och jag till Hööks i Linköping och köpte en ny sadel till Fargo. När vi kom hem så bytte vi om och åkte till stallet. Fixade boxarna och sen red jag Fargo för att prova nya sadeln! Super skön att rida i men vi ska prova den fler gånger för att ta ett beslut om hur den ligger. Sen hämtade jag in Feeri och slängde på henne ett träns och sen gick jag bredvid henne och höll tyglarna som när man rider så hon jobbade i form. Det gjorde jag en liten stund bara. Hann inte tömköra så detta fick bli lösningen! Hade så gärna velat hoppa upp och skrittat barbacka men jag vågade inte riktigt ifall hon skulle vara galen.. ;) 
 
Imorgon ska jag rida Feeri och då ska jag prova hennes nya orangea set! Schabrak och lindor. Imorgon är sista dagen på lovet :'( Ångest.
 
Här är sadeln som vi köpte!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback