RIDIT BÅDA HÄSTARNA

Idag skrittade jag Feeri igen likadant som igår. Det började med att hon redan i stallgången var mycket lugnare idag än igår och hon var även lugnare när jag red henne idag. Det var bara en gång som hon hoppade till lite på samma ställe som igår, annars var hon snäll. Hon tar tag lite i bettet ibland och blir lite stark men hon är ju inte van vid ryttare så det kan jag förstå. Sen är hon lite stel och går lite kort men det släpper nog efter ett tag. När jag hade ridit Feeri så red jag Fargo. Igår hade jag hans sadel och idag hade jag min sadel och det gick så mycket bättre då. Jag travade ganska mycket och herregud så svårt det är att rida i hans trav! Speciellt idag när han tog så långa och luftiga steg. Men han har inte travjobbat på länge så jag tror han har tappat lite muskler och stabilitet. Han har en väldigt stor och svår trav. Känns ungefär som att rida en grand prix häst typ. Men med mycket jobb så tror jag att han kan bli väldigt fin! Tog även en galopp på slutet bara för att busa lite :)
 
Ikväll har jag inte gjort något speciellt. Kollat på tv lite och på datorn. Imorgon ringer alarmet kl 9 för att åka till stallet. Ska longera Fargo och promenera Feeri. Sen hem och städa lite och sen fixa mig för att gå på bio kl 17. Fifty shades of Grey såklart. Ska bli spännande! Efter bion vet jag inte riktigt vad som händer... Nu ska jag kolla pll och sen sova. Så godnatt.
 
Finaste <3 (dock lite rund om magen så blir lite bantning nu..)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback