TRÖTT PÅ TJAT

Det finns en sak som jag är så fruktansvärt trött på.. TJAT! Jag tycker att folk tjatar på mig varje dag. Dem frågar om sommarjobb, jobb, körkort & vad jag vill bli. Alltså jag blir så jävla trött, kan jag inte få ta min egna beslut och måste alla lägga sig i mitt liv hela tiden?? Hur ska jag kunna veta vad jag vill bli och vad jag vill jobba med tills jag dör när jag är 17 år gammal? Tror folk att jag har planerat mitt liv i minsta lilla detalj eller? Och sen det här med sommarjobb. Många jobb måste man vara 18 på och jag kanske inte kan ha vissa jobb pga av min bakgrund, har ni tänkt på det? Och ja, jag skulle behöva ha ett jobb men när skulle jag hinna det? Jag kommer hem kl 16 varje dag och sen är jag i stallet på kvällen och på helgerna är jag i stallet och sen behöver jag vila för att orka veckan. Så tiden räcker inte till.
 
Körkort då. Har du börjat övningsköra än? Svar nej. Helt ärligt så känner jag så här: jag har inga pengar så jag kan omöjligt betala ett körkort och jag har inga föräldrar som betalar åt mig så varför ska jag då börja övningsköra? När jag har svarat nej på frågan så säger dem bara "nä men då kanske det är dags att börja då". Förstår ni var min irritation kommer ifrån?
 
Jag är väldigt trött på att många tjatar om det här hela tiden faktiskt. Gymnasiet suger för alla bara tjatar på en hela tiden och man har bara massa press på sig. Sen efter gymnasiet så måste man jobba och vart fan ska man jobba då??
 
ÅH JAG ORKAR INTE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback