HÄNDELSE EFTER HÄNDELSE

Har missat att blogga några dagar nu. I måndags var jag ju i stallet länge. Hovslagaren kom och fixade våra hästar, jag red Feeri på banan och longerade Fargo. När jag skulle hämta Feeri och Fargo från hagen så gick det en hingst i hagen bredvid gången där man måste gå. Fargo och hingsten "bråkade" hela vägen som kanske är 100 m? Hingsten var precis vid mina hästar hela tiden och retades, gnäggade, reste sig och sparkade och Fargo gjorde likadant tillbaka... Fargo ville backa mot hingsten hela tiden så jag försökte dra bort honom och få honom att sluta samtidigt som jag höll i Feeri också men hon gick snällt som tur var. Och jag kunde inte släppa någon av hästarna för då hade det bara blivit värre så jag hade värsta paniken så jag fick skrika efter hjälp. Om jag hade tappat Fargo så hade han och hingsten slagits till någon av dem hade dött. Det var verkligen hemskt och jag är fortfarande lite skärrad. Jag leder inte Fargo längre och vågar inte rida honom. Jag har inte förlåtit honom för det han gjorde. Jag var livrädd för honom just då...
 
I tisdags gick jag en liten promenad med Feeri. På kvällen gymmade jag faktiskt med Matilda för jag har fått gymkort nu i 1 månad. Sen sov jag hos henne. Igår så kom jag hem vid lunch. I stallet så tömkörde jag Feeri och hon var superduktig, i både skritt och trav. Idag skrittade jag ut en sväng i regnet. Imorgon kommer equiterapeuten ut till båda hästarna och kollar igenom dem och behandlar om det behövs. Jag skulle tro att Feeri är sne bak som hon alltid är. Men jag hoppas att han inte behöver behandla henne för jag vill verkligen rida i helgen. Jag tänkte rida över bommar på lördag och hoppa lite på söndag isf. Har inte hoppat på 2 v nu och jag vill göra det regelbundet. För sen kan jag inte rida förrens på onsdag för jag åker till sommarstugan i Stockholm på söndag till onsdag... 
 
Sen har jag ju fixat åt Niklas hästar alla dagar den här veckan och ska göra det tills söndag :) Nu ska jag kolla på en film så får vi se imorgon om Feeri får behandling eller inte! Tycker synd om hästarna som går ute nu i kylan och regnet... Kanske får börja ha regntäcke på natten för Feeri är verkligen inte tjock och får inte gå ned mer i vikt. 
 
Idag rullade en häst fast i sin box i stallet också... Jag får panik så fort någon häst lägger sig och ska rulla i boxen sen jag såg Feeri rulla fast i höstas... Det var så hemskt och det var det idag också... Det går sådär bra på hästfronten just nu känns det som... Först gick omkull förra veckan, hingsten och Fargo i måndags och hästen som rullade fast idag...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback