MÅN & TIS

Igår hoppade jag som sagt en tvåkombination som bestod av kryss - räcke med ett galoppsprång emellan. Började såklart med bommar först. Skrittade över 2 st bompar och jobbade henne på böjt spår i skritt. Travade sen över bommarna och la ut bommar - kryss. Feeri hoppade inte riktigt, eller jo hon hoppade men mer klev över. Sen hoppade jag kryss - kryss och då gick det undan ;) Det var så låga kryss så Feeri hoppade mer långt över än uppåt liksom så det gick ganska fort. Skulle ha höjt kryssen så hon fick fokusera mer på att bromsa ned sig själv och hoppa än att bara springa över men vi får ta det nästa gång! I slutet hoppade jag kryss - räcke och slutade på ca 60 cm på räcken så ingen höjd men det var ju inte heller det som var fokus. Men måste nog höja lite nästa gång för annars hoppar hon som sagt mest bara långt och tar en massa fart, hon behöver få ta i lite. 
 
På kvällen var Matilda här så vi åt god mat + jordgubbar till efterrätt och vid midnatt blev det lite gym. Konditionsträning, gick/sprang på löpbandet i 30 minuter och det blev 3,2 km. Sen hem till Matilda och duscha och sova. Idag gymmade vi på fm och körde ett benpass. Orkade hela 150 kg i benpress! Sen vid lunch skjutsade Matilda hem mig och Alice. Så åkte mamma och jag till stallet. När jag kom till hagen och skulle hämta Feeri så såg jag att hon var helgrå... Lera precis ÖVERALLT. Det hade seriöst tagit flera timmar att borsta bort så årets duschning av Feeri fick bli idag helt enkelt. Sen gick vi, jag + Feeri & mamma + Fargo rundan runt med hästarna som är 4 km lång. Så Feeri lufttorkade på promenaden ;) Hon blev suuuper blank och len :) Så fick hästarna lite mat och sen gå ut i hagen igen.
 
Ikväll har faktisk jag lagat kvällsmat alldeles själv, haha. Kokt potatis, korv inlindad i bacon och sallad. Det var väldigt gott! Efter maten var mamma och jag en snabbis på Coop och nu lyssnar jag lite på Allsång på Skansen och väntar på att Molly Sandén ska uppträda! Sen ska jag packa och duscha + måla naglarna. Hoppas jag hinner kolla film innan jag måste sova också. Imorgon åker Matilda och jag till Göteborg!! Tåget går 06.29.... Så ska vi gå på Liseberg och det ska bli SÅ kul för jag har aldrig varit där. Så ska vi sova på ett 4-stjärnigt hotell och jag har aldrig heller bott på hotell i Sverige så det ska också bli kul! På torsdag ska vi gå på stan och shoppa och så kommer jag hem på torsdag kväll. Det ska bli såå roligt och hoppas att det inte spöregnar och åskar på Liseberg..
 
Nu ska jag strax hoppa in i duschen!
Den här är såå god och ska äta en snart med lite grädde, mums!
Kolla så fin hon blev efter duschen och promenaden idag, mitt hjärta ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback