SUNDAY FUNDAY

Idag blev det ett långt pass med Feeri. Först skrittade jag fram runt körslingan och mamma gick med Fargo. Hoppade ett litet kryss där också i trav. Sen red jag på banan. Skrittade först på kort tygel och jobbade henne lite. Sen skulle jag träna övergångar mellan skritt och trav. Feeri bara trippade och kastade benen åt alla möjliga håll och blev tjurig när inte hon fick göra som hon ville. Så det blev en liten kamp där. Hon var även ganska stark och drog iväg lite ibland. I slutet galopperade jag 2 långsidor, en åt varje håll och det vet hon hur man gör iaf. Sen skrittade jag raksträckan på körslingan som avskrittning och hoppade det lilla krysset 2 gånger. Passet idag är jag väl inte supernöjd med men nu har vi ju nåt att träna på!
 
Imorgon ska jag nog hoppa en kombination på banan. En tvåkombination med ett galoppsprång imellan. Måste börja hoppa lite oftare för om det går för lång tid mellan hoppningarna så blir Feeri helt tokig när hon ser hinder på banan och då går det inte ens att trava för hon bara går på snedden. 
 
Ikväll solade jag solarium och gud så skönt det är med lite värme och "sol". Eftersom vi tydligen inte får något utomhus...
 
Nu blir det film i sängen! Blev inget gym idag för har haft lite ont i bröstet när jag andats idag så då vågade jag inte träna. Trist.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback