VAAARRMMMTT

Idag var mamma och jag i Norrköping. Köpte lite kläder och sen var vi på Hööks också. Jag köpte ett Nova bett som jag ska prova på Feeri och se hur det går. Så köpte jag beigea (?) lindor med kronor på också som var på rea! Kommer bli supersnyggt på henne. Vi va i stallet på kvällen. Duschade Feeri för hon var helt svettig bara av att gå i hagen för det är så sjukt varmt så idag är 3:e dagen hon vilar pga värmen. Det känns inte som någon idé att rida eller göra nåt med henne när hon står i stallgången och dreglar och sover för det är så varmt... Men det ska bli svalare nästa vecka så då kör vi på igen! Jag tänkte rida liiite på banan imorgon bara för jag vill prova Nova bettet men det blir nog bara i skritt och en liten stund. Det skulle ju vara varmt imorgon med men vi ska till stallet på fm. Tror att anledningen till att hon gick omkull härromdagen kan vara att hon är lite lång om hovarna även om det bara gått 6 v sen senast hon skoddes... Hennes hovar växer supersnabbt på sommaren och så är hon lite snubblig av sig själv så det var nog en kombination. Försöker få ut hovslagaren nu i veckan. Hon är snubblig även när man bara går med henne. 
 
Det är så sjuuuukt varmt här hemma i lägenheten.. Över 30 grader! Huuur ska man kunna sova? Asså jag håller på att få panik. Jag kan knappt andas. Alla fönster är öppna... + att det ligger en hund bredvid mig, det gör ju inte saken bättre.. 
 
Men imorgon är det som sagt stallet på fm. Lite ridning på Feeri och hästarna ska få en ny sommarhage med supermycket gräs :) Sen om det är sol och fint (vilket jag tror) så ska mamma och jag åka och sola och bada på em! Nu ska jag försöka sova... Godnatt!
 
Fina tjejen <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback