HELGEN & FIN FEERI

Vet inte vad jag ska säga om den här helgen riktigt. Den har varit jobbig men ändå ganska lugn. Jag har verkligen inte orkat blogga för jag har varit så trött att jag knappt kunnat hålla ögonen öppna efter kl 22... I fredags hade jag praktik och kom hem vid ca 14.30 tror jag. Sen åkte mamma och jag tillbaka på kvällen och fixade boxarna och borstade hästarna och jag klippte Feeris man, hon blev super snygg! På kvällen minns jag inte vad jag gjorde. Igår ringde klockan 8.30 för att åka och köpa spån och kraftfoder och sedan åka till stallet. Fixade boxen och red i nya ridtäcket som är såå snyggt på Feeri! Skrittade bara och hon var så fin verkligen! Kom hem på em och då tog jag det lugnt. Åkte tillbaka till stallet och tog in hästarna och kollade på nya hästen i stallet. Sen åkte vi och handlade och sen hem. Kollade mello på kvällen och sen hoppning och sen somna jag i soffan. Jag var så otroligt trött igår att jag knappt kunde stå upp, det var helt sjukt. Jag har liksom minnesluckor typ.
 
Idag ringde klockan ca 9.45 för att åka till stallet. Fixade boxen och red. Idag provade jag att trava bara några steg på långsidan och Feeri blev så pigg, hehe. Hon travade ju liksom inte normalt. Hon gick på snedden, trippade ochså lyfter hon rumpan så det känns som att man ska glida ned på halsen haha.. Innan jag hade travat så var hon superfin och efter att jag travat så blev hon väldigt het! Hon gjorde luftsprång 2 ggr och kickade en del. Men jag är varken rädd eller nervös när hon blir så pigg för jag känner henne så väl och jag vet att hon bara gör det för hon inte vet vart hon ska göra av sin energi och inte av dumhet. Bara hon inte gör sig illa när hon håller på så är det lugnt. Eller om hon skulle stegra och välta över försöker vi undvika också. Men hon haltade inte i traven vad jag kunde känna och mamma tyckte inte det såg konstigt ut. Vi red i värsta blåsten och så regnade det också. Jag som hatar att rida när det blåser men idag gjorde det inget!
 
Nu har jag ridit Feeri 2 dagar så hon får vila imorgon och kanske tisdag eller göra något lugnt då. Det är såå kul att kunna rida Feeri igen! Jag har precis börjat vänja mig vid det. Så jag hoppas verkligen att det håller nu!
 
Imorgon ska vi rida dressyr på Åby och sen har vi prov på gångarter och rörelsemekanik. Det är inte så svårt så jag tror att det kommer gå bra. Sen har vi prov på tisdag också i naturkunskap och jag vet typ inte ens vad vi har prov på så jag har ju lite ångest. Vi ska även lämna in en novellanalys på minst två sidor på tisdag så det är mycket den är veckan... Vi har verkligen perioder som vi inte har nånting och sen helt plötsligt kommer allt på en gång och det är nu... SUCK. Jag som nästan aldrig hinner plugga hemma i veckorna får ju ganska mycket ångest.
 
Ikväll ska jag bara ta det lugnt och kolla några avsnitt av PLL innan jag ska sova och idag måste det bli senast kl 23. Jag har varit så extremt trött i helgen verkligen och jag behöver sova i tid ikväll om jag ska orka hela veckan. Tyvärr har det inte hunnits med att få sovmorgon i helgen :(
 
Jag ser att detta inlägg blir långt men jag måste bara säga en sista sak. Jag har verkligen hittat ny inspiration i helgen! Dels för att vi var i Göteborg och såg massa fina hästar (och Peder) och för att jag har sett många som har gjort framgångar på GHS i helgen. Det känns verkligen KUL med hästar och ridning igen och det känns väldigt bra. Jag vill verkligen bli mycket bättre på att rida och jag vill få Feeri så fin som det bara går! Så jag känner mig glad just nu :)
 
Här har vi min fina stjärna! <3 Snart 18 år UNG
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback