DUKTIGASTE FEERI

Först var mamma och jag i Vingåker och kollade på hopptävling, vi såg 100- och 110 cm. Sen åkte vi hem och bytte och och sen till stallet. Fixade boxarna först och sen tog jag in Feeri. Hon var jättelerig och blöt så jag fick spola av henne för att få bort leran. Så gjorde jag iordning henne och hon var orolig för hon var ensam i stallet. Sen skulle vi gå till ridbanan och jag skulle plocka fram hinder medans mamma gick med Feeri. DÅ började det ösregna så jag var helt dyngsur innan jag ens hoppat upp... Och hela Feeri var dyngsur och hon gick runt och gnäggade och höll på.. Men jag hoppade upp (efter att jag torkat av sadeln) och började skritta. Hon gick och spände upp rumpan och sparkade lite. Men sen var hon duktig. Jag skrittade över 3 bommar och så travade jag över dem också. Sen hade jag byggt en 2-kombination med en bom till varje hinder. Först la mamma upp ena hindret till ett räcke på ca 50 cm och så hoppade jag det några gånger och ett kryss (där bommarna var). Sen la mamma upp andra räcket i 2-kombinationen på ca 50 cm och så hoppade vi det några gånger. Hon fattade galopp imellan och tog 2 språng, hon är så duktig! Har inte galopperat sen i somras men ändå fattar hon galopp imellan själv.
 
Det är så himla kul att hoppa Feeri för hon är såå himla hoppglad! Hon verkligen suger mot hindrena som en magnet och så hoppar hon så himla bra så det känns som man flyger över. Och i kombinationen när hon fattar galopp, det är en sån otrolig känsla! Ska försöka åka på någon pay and jump i sommar med henne om vi kan fixa transport. Hoppning är verkligen det roligaste hon vet! Stjärnan ♥ Filmade tyvärr inget idag eftersom det spöregnade nästan hela tiden...
 
Feeri fick gå in när jag var klar med henne. Sen hämtade jag Fargo och gjorde iordning honom. Red honom i skritt och trav idag med sporrar. Han hade en helt annan energi då och var superfin men tyvärr är han fortfarande lite oren i traven så han ska få vila någon vecka nu... Tråkigt eftersom han verkligen börjar bli superfin och biffig nu :( Hoppas han blir bra snart!
 
imorgonär det som sagt skolmästerskap och jag ska hoppa Saphire 70 cm så får vi se hur det går. På kvällen tror jag att jag ska rida rundan runt med Feeri!
Fett jobbigt för jag måste åka tåg 6.50 imorgon.... Gäsp.
 
Hörs imorgon! Nu ska jag njuta av en ledig kväll.
 
Bild från hoppträningen förra veckan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback