PROV, UTERITT, HOPPNING

Igår blev det en lång dag. Vi började 8.30 och slutade kl 16 och hade prov heeela dagen. Dagen började med avelsprov, ridprov (2 hästar), räkna foderstater, LUNCH, visa häst vid hand, longering, knoppning + lindning, foderprov och sist hemliga lådan. På ridprovet hade jag först Kalle som är ca 170 cm hög (om inte högre) och är unghäst och ganska grön. Det gick sådär, han går upp med huvudet och sen springer han in i galoppen och galopperar fort.. Sen red jag Hamlet som är en övervuxen Connemara och han går på tygeln av sig själv i princip så jag behövde mest bara hålla i honom men han var ganska slö... Jag är ganska nöjd med dagen och jag tror att jag klarade allt. 
 
På kvällen i stallet fixade jag boxen och sen skrittade jag Feeri barbacka på banan på halvlång tygel och sen blev hon "behandlad" på rumpan med "Bemer". När vi kom hem så tog jag det bara lugnt och somnade nog vid 12 vilket är tidigt för mig men var trött. 
 
Idag sov jag länge men var ändå fett trött när jag vaknade. Kom till stallet vid kl 13. Fixade boxarna och sen red jag och mamma rundan runt och skrittade och travade. Jag red faktiskt på hackamore och jag tycker hon gick väldigt bra på det och hon verkade nöjd. Imorgon ska jag hoppa Feeri och då ska jag ha hackamoret! Jag försöker komma på någon bra liten bana man kan rida med endast några hinder men jag kommer inte på nåt bra... Förslag??
 
Men innan stallet imorgon så ska mamma och jag kolla på hopptävling i Vingåker. På måndag är det skolmästerskap och då ska jag hoppa Saphire 70 cm och då ska vi va på stora tävlingsbanan på åby och om hon är så tittig som hon var i måndags så tänker jag stryka mig för då går det inte att hoppa. Så vi får se hur det blir med det.
 
Nu ska jag ta det lugnt och kolla på Gossip Girl innan det är läggdags. 
 
Feeri när jag tränade knoppning och visa häst vid hand i torsdags <3
 
Förresten! Jag läser både Nellie Berntssons och Tyra Sjöstedts bloggar. Fler än jag som tror att Nellie ska ha Laissa? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback