RIDA, RIDA, RIDA

Dagen började som sagt med att mamma och jag kollade en stund på Harbackens Pay N Jump, det var intressant. Sen åkte vi till stallet och jag började med att rida en annan häst som står i stallet. Också en ridtravare men en duktigare ridtravare som går i form i alla gångarter. Det var jättekul! Först var han lite stressad och trippade en del men sen lugnade han sig och gick jättefint! Sen fixade jag Feeris box och sen longerade jag Fargo och han gick rent så då satte vi på snodd. Longerade honom i skritt och trav och gaaashhh så fin han var!! Så lugn och harmonisk och vilka muskler han börjar få, riktigt biff asså. Sen red mamma Feeri först i skritt och trav (blev även oplanerad galopp..). Mamma fick känna själv att det inte är så lätt att rida henne och att hon är jävligt stark. Sen i traven när hon trippade och blev lite taggad så började hon galoppera på stället också, haha. Men det gick bra och mamma ramlade inte av.
 
Sen hoppade jag upp och kände att hon kändes jävligt stark idag... Ställde och böjde henne i skritt och sen travade jag lite och i början gick det bra men sen började hon trippa och hålla på så det gick inte att trava... Gjorde galoppfattningar istället och det gick ganska bra. Hon känns redan jäkligt stark i baken men det är ju bra! Ikväll har jag inte gjort nåt speciellt. Nu är jag hos Matilda & Alice och ska sova här och imorgon ska vi äta värsta goda frukosten. På em imorgon får jag skjuts till stallet, då ska jag skritta Feeri rundan runt och fixa boxen. Sen kanske kolla hoppträningar på kvällen. 
 
Funderar på om jag ska hoppa Feeri något i helgen eller inte... Hoppade ju lite i söndags. Har inte bestämt mig än. Minns inte om jag blogga igår men då red jag Feeri på banan och det blev en del galopp då också för hon har så mycket energi så det går inte att trava... Måste verkligen kolla om jag kan hitta något bra foder som lugnar henne. Tips mottages mer än gärna! Något som lugnar hästen...
 
Feeri in action.. Seriöst, snyggare häst finns inte!
 

Kommentarer
Anonym säger:

magnesium

2015-05-18 | 20:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback