2 RIDNA, 2 TÖMKÖRDA

Hästar hela dagen idag. Började med ett dressyrpass på 1,5 timme på skogslotten. Jag red en häst som jag inte har ridit förut. Ganska spänd och lite uppstressad häst som är högrest. I början försökte jag förstå mig på henne och efter ett tag så gick det riktigt bra och i slutet gick hon som en klocka i låg, stadig form och hon var verkligen fin då. Det var en rolig häst som påminner lite om att rida Feeri så det är en häst som passar mig! Både jag och hästen var väldigt svettiga efteråt. Sen på em tömkörde vi i säkert 1 timme. Jag fick en d-ponny som jag tror inte blivit tömkörd förut. Den var duktig men den reste sig och stod rakt upp några gånger... Men det gick bra! Vi körde i alla gångarter. 
 
Sen i stallet hemma så tömkörde jag Feeri. Med annorlunda inspänning idag och det gick bra. Körde i skritt och trav, mest travjobb idag och Feeri frustade och verkade nöjd. Körde henne i ca 30 min. Sen, till sist, så red jag Fargo. Han var fin i skritten och i traven efter ett tag när han börjat slappna av. Sen tog jag en skrittpaus och sen skulle jag träna övergångar. Fargo blev irriterad på mig och ville bara galoppera. Det fick han inte för mig så vi avslutade passet med ett fint luftsprång! Red honom i ca 40 min. Utöver detta så har jag mockat 4 boxar också. Känner mig ganska trött i kroppen nu och speciellt mina ben, de värker...
 
Imorgon är det ny APL-plats igen. På fredagen den 13:e dessutom... Men jag hoppas att det går bra och att det är kul! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback