FEERI & BELLMAN x2

Igår red jag ju Feeri och Bellman. Feeri var duktig igen och gick fint i skritt och trav. Jag hade även sporrar och det gick också bra! Hon brukar bli lite stirrig i traven annars men det gick bra. Ville ha henne lite känsligare för skänkeln så därför jag hade dem. Gjorde även en del skänkelvikningar och det gick bra. Sen red jag Bellman och det var lite dåligt med energi hos honom men det brukar det vara så man får jobba lite extra hårt. Han var ganska mjuk iaf i vänster. Höger var lite svårare men jag försökte jobba igenom den ändå. Han är lite extra stel eftersom han var med i en bilolycka för några månader sen och transporten voltade och han flög ur... Men har mår bra nu! 
 
Idag gick mamma rundan runt med båda hästarna medans jag var i skolan så Feeri fick gå ut lite i skogen idag och de tror jag att hon uppskattade. Jag red Bellman igen på kvällen. Idag var han mjukare i båda sidorna och var inte direkt några problem med högerställningen. Gick galant att göra skänkelvikningar åt båda håll i skritt och trav också. Det är bara energin som fattas för då skulle det va perfekt! 
 
Den här dagen har varit så lång och seg. Åkte hemifrån 7.10 imorse och kom hem 17.20 och så var både tåget dit och hem försenade... Så hade jag 2 st superlånga lektioner i skolan. Tror tom att jag råkade somna lite på den ena, HAHA. Imorgon har vi hoppning på Skogslotten... Det känns lite sådär men jag hoppas att det kommer gå bra! Sen på fredag har jag APL men det är fortfarande lite oklart var för jag var tvungen att byta... I helgen kommer jag typ ligga däckad i sängen hela helgen känns det som. Är så trött! Men jag tänkte hoppa Feeri på lördag. Hon som inte hoppat på typ 1,5 månad nu... Så hon kommer va helt crazy :) Men det ska bli kul! Det är alltid kul att hoppa Feeri :D På söndag kommer det en tjej som ska kolla igenom hela Feeri om hon är sne någonstans eller har muskelinflammationer osv. Det känns riktigt bra att någon ska gå igenom henne! Så är det stallmöte på söndag också så blir nog inte så mycket "ligga i sängen" tyvärr :( 
 
Bellman igår :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback