HOPPNING MM

Igår red jag dressyr på Feeri. I början så ville hon inte alls trava normalt i högervarv men efter en stund så gick det bra. Annars så var hon duktig och lydig. Igår kväll så var jag hos Matilda och så sov jag där. Blev hemskjutsad vid 7.30. På fm tvättade jag i tvättstugan och kollade några avsnitt av "Grey's Anatomy" innan vi åkte till stallet. I stallet så fixade vi boxarna och sen rakade jag Fargo där vi redan har rakat honom en gång + halva huvudet. Så nu ser han ut som en riktig sporthäst ;) Sen rakade vi Feeri och det syntes den här gången och hon stod helt stilla. Jag rakade halsen, skägget (undersidan av huvudet) och under magen. Sen hoppade jag henne för första gången på ca 1,5 månad och det gick faktiskt över förväntan! Hon var mega pigg men inte så hon sparkade faktiskt, vilket var bra. Hon skötte sig riktigt bra men ibland blir hon lite för till sig så då måste man säga till henne men sen går det bra igen.
 
Hoppade en tvåkombination idag och det gick toppen. I slutet hoppade jag kryss-räcke och det låg på 65 cm. Inga problem alls för Feeri. Man kan inte ha för lågt för då slarvhoppar hon bara. Men ville inte höja högre idag eftersom det var längesen hon hoppade. Hon var så till sig och tycker det är så kul så hon var heeelt dyngblöt efteråt av svett (även fast vi rakat henne lite innan). Så jag var tvungen att spola av henne lite. Tänk om hon inte hade varit rakad alls, då hade det droppat om henne... Sen när hästarna fick gå ut i hagen så var de så nöjda så :) 
 
Imorgon ska jag rida ut med Johanna innan stallmötet och innan equiterapeuten kommer till Feeri. Det ska bli spännande att se vad hon säger! 
 
Hon var såå lycklig idag!! ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback