HOPPNING MED FARGO

Idag hoppade jag Fargo lite. Kände direkt när jag red in på banan och det stod hinder där att han blev spänd och lite extra taggad. Han har inte hoppat sen i våras. Så han var lite bråkig och jag jobbade mycket med lydnad i början och trodde inte ens vi skulle komma över ett enda hinder. Skrittade och travade över lite bommar och det gick bra. Tog lite galopp. Hoppade först ett kryss och la sedan upp det till en oxer på ca 50 cm och det hoppade han jättebra! Han tycker det är så lågt så han hoppar med hängande framben istället för att vika in dem. Det gör han när han tycker det behövs. Men det gick iaf att hoppa lite i slutet och det är jag glad för! Jag är nöjd med honom idag.
 
Efter stallet städade jag lite och sen kollade jag och mamma på Matildas basketmatch. Sen har jag läst igenom allt inför mina 2 stora prov nu i veckan och nu är jag helt slut i huvudet och ska lägga mig. Asså när jag pluggar så brukar jag lyssna på musik och då blir det att jag koncentrerar mig på att sjunga istället och välja bra låtar, haha! Har ont i halsen nu... Hahaha. Godnatt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback