HUNNIT MED MYCKET

Igår red jag båda hästarna på banan. Jag började med Feeri. Jag hade först tänkt att rida på bettlöst men så ångrade jag mig och tänkte att jag skulle prova mitt pelham. Så jag provade det och ja, jag tycker egentligen inte om att rida på så "starka bett" men jag tänkte att jag iaf skulle prova och se hur hon reagerade. Det gick faktiskt riktigt bra och hon tog inte tag i bettet en enda gång! Vi red i alla gångarter igår och det gick jättebra :) Feeri var pigg och glad! Sen red jag Fargo och vi provade nytt bett på honom också. Mitt nova bett. Det gick helt ok. Ibland verkade han jättenöjd och ibland lite sådär. Men ska prova det flera gånger och utvärdera sen. I slutet så var han iaf avslappnad i traven och gick i låg form. 
 
Igår kväll så var jag hos Matilda och sen sov jag där. Vi åt god mat och kollade på filmer. Sen hämtade mamma mig imorse strax efter 7 och så åkte vi till stallet. Hjälpte till att ta ut hästarna och sen fixade vi boxarna. Sen gick vi körslingan med hästarna och hundarna och alla verkade nöjda i solen. Vi har öppnat upp deras hage så de har en jääättestor hage nu mer mer gräs och de verkade dem uppskatta. Vi var färdiga i stallet redan 9.30 så det var skönt. Idag har jag äntligen skrivit klart min inlämningsuppgift som blev 5 sidor lång så nu behöver jag inte tänka på den mer! 
 
Får se vad som händer resten av dagen. Om det bara blir att lata sig och kolla serier kanske... Är ganska trött då jag endast fick ca 3 timmar sömn inatt. Annars kanske man kan övningsköra lite med mamma. Åh, jag längtar lite till fredag för då jag ut för första gången! Matilda och jag ska åka på Danny Saucedo i Norrköping på en nattklubb :) 
 
Fina Feeri igår ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback