UTERITTER & DAGENS 2 PASS

I fredags så longerade jag Feeri lite i skritt och trav. Det syndes inget konstigt på höger fram. Körde även lite frihetsdressyr efter att jag longerat färdigt henne. I lördags så red jag och mamma gick med Fargo en bit på vägen och en snutt på en stig i skogen. Feeri tycke det var väldigt roligt att gå i skogen för hon blev väldigt pigg och glad helt plötsligt. Igår red jag och mamma gick med Fargo rundan runt. Skrittade och travade i en backe. Vi såg 2 st äglar på sidan av vägen, usch jag är så himla rädd för älgar alltså... Men hästarna tittade bara lite på dem och så kunde vi gå vidare som tur var. Idag jobbar mamma 12.15-21.15 så hon var i stallet på fm och fixade boxarna. Så skjutsade Matilda mig vid 13.30 efter skolan och då red jag ut Fargo och Matilda gick med med Alice. Fargo har inte blivit riden ute på länge så det var lite spänt och de höll på att renovera ett hus vi gick förbi så det lät massor och då blev han lite rädd men han var jätteduktig annars! Han var helt svettig efteråt även fast vi skrittade i 30 min men det var mycket att titta på och ansträngande mentalt för honom. 
 
Sen red jag Feeri på banan och gud vilken fart det var på henne idag... Jag kunde inte ens skritta fram på långa tyglar, haha. Hon var jättepigg och stark. Dessutom rider jag på hackamore just nu så det kändes lite sådär. Så stannade hon till massa gånger och studsade lite och några gånger tjöt hon till och slängde ut ett bakben. Jag försökte få henne att fokusera på mig och jobba rätt istället för att busa och i slutet gick det jättebra på en åttvolt! Då lyssnade hon superbra och gick i fin form. Sen kunde jag skritta av 2 varv på halvlånga tyglar. Hon var verkligen busig idag, min lilla trygga häst i vanliga fall, haha. Hon är så himla biffig och stark i kroppen så jag visste inte riktigt heller om hon tänkte stegra, skjuta rygg eller liknande heller... Men det gick ju bra! Himla härligt att rida båda hästarna i fina höstsolen idag.
 
Kom hem från stallet strax efter 16 och då gick jag en promenad med hundarna på 40 min. Sen har jag kollat lite bloggar och så. Nu ska jag äta och antingen kolla på tv eller "Chicago Fire". Har bara 2 avsnitt kvar nu :( Tänkte försöka lägga mig tidigt idag också, direkt efter PH.
 
Bästa hästisarna ♥♥♥ Och snyggaste!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback