BUSRIDNING MED FEERI + HOPPNING(VIDEO)

Dagen började med att tåget var sent så jag missade bussen... Men det löste sig för jag fick skjuts! På morgonen skrev jag prov om foder, hovens delar och hästens anatomi. Sen red jag Filippa igen och gud vad jag älskar den hästen! Hon går som en klocka och är så rolig att rida. Vi jobbade mkt på stora volter i alla gångarter och en del i lättsits i trav och galopp :) Sen var det lunch och efter det så var det knoppning, lindning och visa häst vid hand. 
 
Kom hem kl 16. I stallet ikväll så red jag Feeri och vi busade lite idag... Jag red på körslingan och jag visste att det var massa vatten på ett ställe så där skrittade och travade vi igenom och Feeri tyckte det var roligt för det skvätte så mycket och så galopperade vi också efter vattnet. DET tyckte Feeri var ännu roligare, hon blev helt till sig. Hon blev liksom lite chockad över att hon fick galoppera så sen ville hon bara galoppera så det gjorde vi sista sträckan till stallet och hon bara sköt iväg som en kanon så det var nästan så jag hamnade bakom sadeln haha. Glad och busig Feeri idag! Sen skrittade jag av på banan och sen longerade jag Fargo medans mamma höll i Feeri och hon är ett riktigt litet charmtroll alltså! Hon vill bara gosa och ha uppmärksamhet hela tiden, sötisen.
 
Igår hoppade jag ju Feeri. Jag ställde upp en oxer på ena långsidan, på den andra ett kryss och på snett igenom ett plank. Feeri tittade inte på nåt hinder och hoppade superbra. I början hoppade hon lite konstigt på planket men jag tror att hon inte visste hur hon skulle hoppa. Oxern hade jag längt bara liiite och Feeri hoppade jättehögt över även fast själva hindret låg på 65 cm som högst. Men hon var lugn hela passet och skötte sig super!
 
Imorgon får Feeri en vilodag. I skolan ska vi ha praktiska prov om foder och hästkunskap och så ska vi longera. Nu är det snart PH och sen sovdags!
 
Från hoppningen igår! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback