DET SOM HÄNT MED FEERI

Nu ska vi ta det här från början. I tisdags när jag red så snubblade Feeri till när jag skrittade på långa tyglar och var nästan nere på knä. I onsdags så tömkörde jag henne i skritt och trav och det var inget konstigt och igår vilade hon. Idag skulle jag hoppträna. Jag red fram, först i skritt och det gick bra både på långa och på korta tyglar. Sen skulle jag trava och vi travade några steg och sen snubblar hon och jag vet inte om hon "bara" gick ned på knä eller om hela hon var nere på backen men jag åkte av för hon var så nära marken... Jag började gråta det första jag gjorde - inte för jag hade ont utan för jag blev så himla ledsen för det ÄR något fel med Feeris framben. En häst ska inte snubbla så där 2 gånger i rad när man rider + att det gått några dagar imellan. Det kändes som mitt hjärta gick i tusen bitar. Jag satt kvar på backen och Feeri ställde sig upp och skrittade iväg en bit. Jag kände ungefär att jag ville ligga kvar och dö. Men jag ställde mig upp och tog Feeri och gick och sa till Niklas med gråten i halsen att jag inte kunde va med. Sen gick jag med henne runt stallet och grinade i säkert 30 min konstant. Jag orkar inte att hon ska bli skadad igen. Nu när man börjat komma igång ordentligt och hon börjar få fina muskler.
 
Men jag förstår inte vad det är för fel för hon är inte svullen eller varm någonstans. Jag kan väl inte helt plötsligt bli för tung för henne eller? Dessutom håller jag ju på att gå ned i vikt. Men jag ska iaf tömköra henne imorgon och se om hon går konstigt eller inte. Om hon går bra så ska jag försöka hitta någon som väger mycket mindre än mig och som är tillräckligt duktig för att rida Feeri och se om hon går bra då... Inte så lätt att hitta någon kanske. Ska man fråga liksom "kan du prova att rida Feeri för att se om hon inte snubblar så hon ramlar med dig?", känns ju inte så lockande då kanske...Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Vill ju inte hoppa upp och rida och så snubblar hon och gör likadant igen... 
 
Jag blir så ledsen bara. Jag vill ha Feeri och ingen annan. 
 
 

Kommentarer
Josefin hübbert säger:

usch va tråkigt Maja!! Kämpa på❤️

2015-09-19 | 11:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback