FARGOS FÖRSTA ÄVENTYR M.M

Det känns som att jag har gjort mycket saker idag men jag vet inte om jag har gjort nåt vettigt egentligen. Först var vi ju iväg på pay n ride med Fargo. Han var jätteduktig att lasta och med allt runtomkring och på framridningen var han fin och avslappnad men sen bara några minuter innan han skulle in på banan så tröttnade han och blev tjurig och då kan man inte göra nåt åt det för det blir bara sämre då. Så det slutade med att jag var tvungen att gå med bredvid Fargo hela banan. Så tråkigt att han hann tjura ihop precis innan... Annars tror jag att han hade kunnat gått riktigt fint! Men de tog sig ju runt och fick rosett och det var ju målet :) 
 
Feeri fick vila idag för jag visste inte vad jag skulle göra med henne och så var det Fargos dag idag så vi hann inte riktigt med henne heller. Men hon var nog nöjd för hon fick stå och sola sig medans vi var borta. Annars idag så har jag diskat, gått promenad med hundarna, gått till en mack för att pumpa mina platta cykeldäck men det gick inte så de måste vara trasiga (suck), övningskört, skickat iväg ett paket, åkt till stallet för att ta på täcken på hästarna och det var väl det jag gjort idag. Resten av kvällen tänker jag kolla på "Chicago Fire" i sängen! 
 
( Fargo har blivit såååå mycket bättre både mentalt och i ridningen sen vi köpte honom och han är en helt annan häst nu. Han är en väldigt osäker häst som kan tolkas som farlig för den som inte känner honom men han är en riktigt snäll och mysig häst. Fargo har ett riktigt fint travsteg och är riktigt fin i dressyren när han vill. Men han är som sagt en väldigt speciell häst som inte litar på många människor och ofta kan bli missförstådd men han vill alltid väl. Ibland blir det bara för mycket och då stänger han av. Tänkte bara om det var någon idag som tänkte typ att han inte blivit ett dugg bättre sen vi köpte honom eller att han är knäpp eller nåt. Vi har aldrig åkt iväg med Fargo förut så han var JÄTTEDUKTIG idag! Han går mycket bättre hemma dessutom där han känner sig trygg. ) Jag är stolt över Fargo ♥
 
Fargo på äventyr idag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback