FÖRÄNDRINGAR FRAMÖVER!

Idag red jag Feeri på banan. Jag tränade lydnad och var mer bestämd med henne. Man kan tro att hon är väldigt snäll och lätt att rida men man måste faktiskt vara mer bestämd med henne än vad man tror. Man måste liksom visa att det är jag som bestämmer och att hon ska göra det jag säger till henne att göra. Annars gör hon lite som hon tycker passar bra. Men efter att jag visat henne vart skåpet ska stå så gick hon faktiskt bättre och det gick bra att trava och hon gick ganska mycket i form! Men det tog hela 45 min att komma dit också. Men vi jobbar vidare med det här så hoppas jag det blir bättre!
 
Jag känner mig riktigt laddad för att verkligen träna hårt och noggrant med Feeri nu! Jag vill att hon ska bygga mer muskler, få upp konditionen, gå mer i form & avslappnat och bli lugnare i hoppningen. Vill även att hon ska kunna börja ridas mer i galopp på banan och även i hoppningen, skulle ju underlätta en del. Men jag har förhoppningsvis hittat en tränare att rida dressyr för så det känns jätteroligt :) 
 
Sen ska jag nu och framöver börja leva mer hälsosamt vilket jag också känner mig taggad för! Jag ska äta nyttigare och inget godis, läsk, glass osv. Börja träna och få upp konditionen och styrkan i kroppen. Framöverallt vill jag göra det här min egen skull, för att jag ska trivas med mig själv och även för att det ska hjälpa mig inom ridningen och underlätta för Feeri såklart. Förra hösten slutade jag äta massa skit och då gick jag ned 10 kg. Mitt mål är såklart att gå ned mer än 10 kg och det ska jag göra med hjälp av bra kost och träning. En snäll människa har hjälp mig att lägga upp en träningsplanering för 6 veckor som jag ska börja med imorgon. Jag skulle ha börjat 1:a September men SÅKLART så blev jag ju sjuk... Men nu räknar jag mig själv som frisk. 
 
Jag är verkligen taggad för träningen med mig själv och Feeri nu! Tänk vad starka vi kommer att bli tillsammans sen... Vi kommer att bli riktigt farliga på tävlingsbanorna alltså.. (OM vi nu hade tävlat, HAHA!) Nä men jag tycker inte att tävla är något som lockar mig på något sätt, eller Feeri. Någon pay n jump och kanske pay n ride för att göra något kul bara :) Däremot tycker jag det är väldigt roligt att kolla på andra som tävlar.
 
NU KÖR VI!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback