CATCH UP!

Det var ett tag sen som jag skrev ordentligt här! Det har väl hänt några saker som kanske är lite intressanta att skriva om. Fargo fick tillslut inte behålla sitt öga så nu har han ett öga på vänster sida. Tyvärr har det varit krångel med läkningen så det har blivit några vändor till Strömsholm men nu är det snart helt läkt och fint! Ser faktiskt ganska coolt ut, ska försöka ta en bra bild som man kan visa! Men för övrigt så mår han bra och håller på att sättas igång igen. Och vi håller på att vänja oss vid att han bara har ett öga då man måste tänka lite extra på det vid hantering och träning. 
 
Med Feeri går det väl ändå lite framåt tycker jag. Fick hjälp av två gamla klasskompisar som kom och red henne och gav tips och det har hjälpt tycker jag! Jag rider lite annorlunda nu och tänker lite annorlunda med hennes träning. I ridningen så är hon liiite tjurig och tycker det är jobbigt så hon sparkar ganska mycket men efter ett tag går det över och då går hon himla fint! Man måste bara komma över den där punkten när det känns omöjligt och man vill ge upp ;) Min lilla bortskämda häst har även fått ett micklem träns som jag har velat ha ett tag.. Dock måste jag köpa en ny sadel till Feeri så jag håller på att leta efter en som är hyffsat billig... 
 
Och så känner jag att jag måste kommentera vädret lite. Alltså det är Augusti och det regnar, är helt grått, blåser storm och är KALLT. Jag har haft tjocktröja + jacka på mig... Så ska det inte va! Jag menar, om man inte var deprimerad innan så är man ju definitivt det nu... Det får inte bli höst redan :( 
 
Men för att försöka få upp humöret lite och för att jag har velat ha en ny telefon såååå länge så har jag nu köpt mig en!! Och det blev ingen mindre än en iPhone 6s Plus i färgen roséguld och den är såå fin! Kan dock inte börja använda den förrän på onsdag då jag bytt abonnemang också men den ligger här och väntar på mig! Så taggad på att få använda den! 
 
Idag är det tre år sen jag började på Real och jag kommer ihåg att jag var såå himla nervös! Men det gick ju ganska bra ändå och jag tog ju studenten :) Tre år gick dock fööör fort!
 
Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på någon mysig film innan det är dags att försöka sova vilket konstigt nog inte gått så bra senaste tiden... Somnar supersent och drömmer mardrömmar :( Imorgon är det en jobbdag och sen stallet och rida Feeri förhoppningsvis! I helgen blir det kräftskiva med familjen. 
 
Lite bilder som summerar senaste tiden och en youtubevideo jag gjort för några dagar sen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback